با وجود رشد 4 درصدی بارش ها در کشور

وضعیت مخازن سدهای تهران مناسب نیست

آمادگی وزارت نیرو برای خرید آب از بخش خصوصی

وزیر نیرو گفت: براساس طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی صددرصد سرمایه‌گذاری کند، وزارت نیرو از خرید آب استقبال می‌کند.
کد خبر: ۶۱۵۵۷۱
آمادگی وزارت نیرو برای خرید آب از بخش خصوصی

به گزارش ایرنا، حمید چیت‌چیان در جمع نمایندگان استان کرمان در مجلس افزود: آماده خرید آب از بخش خصوصی هستیم و در طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی صددرصد سرمایه‌گذاری کند، وزارت نیرو به‌منظور حمایت از این بخش، آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را از این بخش خریداری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی چندان با دولت همراه نیست، اما وزارت نیرو حاضر است برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی، از آنها آب خریداری کند.

به گفته چیت‌چیان، وظیفه این وزارتخانه همکاری با بخش خصوصی است و برای این منظور وزارت نیرو تلاش خواهد کرد با شروع حرکتی جدی در منطقه، موانع بر سر راه بخش خصوصی را از میان بردارد.

به گفته وی، بخش خصوصی در دستگاه‌های دولتی مانند صنعت و معدن می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، زیرا محصولات تولیدی مانند مس، آهن و فولاد را به قیمت جهانی خواهد فروخت و این منبع درآمدی برای آنها محسوب می‌شود، درحالی که وزارت نیرو، آب و برق تولیدی را به قیمت یک‌سوم هزینه تمام شده به متقاضیان عرضه می‌کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو آماده است تا برق مازاد بر مصرف بخش خصوصی را در بازار برق کشور با دو برابر قیمت عرضه شده، از آنها خریداری کند.

وی تاکید کرد: چنانچه بخش خصوصی شرایط لازم را داشته باشد، مجوز تاسیس نیروگاه را دریافت خواهد کرد، در غیر این‌صورت صادر نشدن مجوز باید با مستندات و دلایل منطقی به وی تفهیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها