با وجود رشد 4 درصدی بارش ها در کشور

وضعیت مخازن سدهای تهران مناسب نیست

معاون هماهنگی حوضه های آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران از رشد چهار درصدی بارش ها نسبت به میانگین درازمدت در کشور خبر داد و گفت: علیرغم بارندگی های هفته گذشته، سدهای تهران همچنان وضعیت مناسبی ندارد و تنها 23 درصد از مخازن این سدها از آب پر است.
کد خبر: ۶۱۵۸۹۰
وضعیت مخازن سدهای تهران مناسب نیست

یعقوب همتی گفت:میانگین کل بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) تا 25 آبان ماه بالغ بر 25 میلیمتر است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش و نسبت به متوسط درازمدت چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت حوضه های اصلی دریای خزر 77 میلیمتر، خلیج فارس و دریای عمال 34 میلیمتر، دریاچه ارومیه 37 میلیمتر و فلات مرکزی 10 میلیمتر بارش دریافت کرده اند.

معاون هماهنگی حوضه های آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد:از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارش در حوضه مرزی شرق پنج میلیمتر و در سرخس 24 میلیمتر بوده است.

به گفته همتی، میزان بارش ها در حوضه های دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان و سرخس به ترتیب 30، 31 و 50 درصد بیش از حد معمول(نرمال) است.

وی میزان بارش ها در حوضه های دریاچه ارومیه و فلات مرکزی را به ترتیب 16 و 9 درصد پایین تر از سطح نرمال اعلام کرد.

معاون هماهنگی حوضه های آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش ها در کل حوضه های آبریز اصلی کشور را چهار درصد بالاتر از نرمال ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به حجم اب موجود در مخازن سدهای کشور گفت: 17،4 میلیارد متر مکعب آب در مخازن سدهای کشور وجود دارد که این رقم نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

همتی افزود: این در حالی است که ورودی آب سدهای کشور نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته ، به طوری که ورودی آب سدها امسال یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب و در سال گذشته یک میلیارد و 930 میلیون متر مکعب بوده است.

بر اساس اظهارات معاون هماهنگی حوضه های آبریز شرکت مدیریت منابع آب ایران، ظرفیت مخازن سدهای کشور 48 میلیارد متر مکعب است که 36 درصد آن پر از آب است.

همتی با بیان این که وضعیت موجودی آب سدهای تهران همچنان مناسب نیست، گفت: تنها 23 درصد از حجم مخازن سدهای تهران پر از آب است که کمتر از متوسط کشوری است ضمن اینکه حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها