واکنش بیمه مرکزی ایران به گزارش جام جم:

پرداخت خسارت به تمام کوپن‌های بیمه الزامی است

بیمه مرکزی ایران در واکنش به گزارش جام‌جم، اقدام برخی شرکت‌های بیمه در پرداخت نکردن خسارت به تمام کوپن‌های الصاقی به بیمه را غیرقانونی خواند و قول پیگیری داد.
کد خبر: ۶۱۳۲۰۰
پرداخت خسارت به تمام کوپن‌های بیمه الزامی است

روزنامه جام‌جم در دوازدهم آبان ماه جاری در گزارشی از وضع پرداخت خسارت به بیمه شخص ثالث خودرو از بهانه‌جویی و خودداری برخی شرکت‌های بیمه از قبول کوپن‌های دوم و سوم الصاقی به بیمه‌نامه و تمدید نکردن بیمه‌نامه افرادی که دو کوپن اول بیمه‌نامه خود را مصرف کرده بودند ، خبر داد. در همین حال بیمه مرکزی با ارسال پاسخی به جام‌جم تاکید کرده است در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با آن برخورد می‌کند.

در این پاسخ آمده است: قانون بیمه شخص ثالث به لحاظ موضوعیت و جایگاهی که در حمایت از قربانیان حوادث رانندگی دارد، شرکت‌های بیمه را به بیمه کردن وسایل نقلیه موتوری مالکان در هر شرایط مکلف کرده است و قطعا ایجاد هر گونه محدودیت در انجام تعهدات بیمه‌ای تخلف آشکار محسوب می‌شود و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با چنین نارسایی‌هایی مقابله و برخورد کرده و می‌کند.

در این پاسخ آمده است: واقعیت این است که شرکت‌های بیمه بنگاه‌های اقتصادی هستند و طبیعی است که در کنار ارائه خدمات و پوشش ریسک‌های مردم به کسب و کار خود نیز فکر کنند، اما این امر نباید مانع از پرداخت بموقع، عادلانه و منصفانه خسارت به زیاندیدگان باشد.

بنابراین، اقدام برخی از شرکت‌های بیمه در پرداخت نکردن خسارت به تمام کوپن‌های الصاقی به بیمه‌نامه و تمدید نکردن بیمه‌نامه غیرقانونی است و براساس قانون، برای بیمه‌نامه شخص ثالث محدودیتی در تعداد پرداخت خسارت وجود ندارد و شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت است.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران معتقد است که کار بیمه‌گری باید بر اساس اصول و موازین و استانداردهای بین‌المللی صورت بگیرد و اگر غیر از این باشد، این امر به صنعت بیمه و اقتصاد ملی آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بیمه مرکزی در توضیح خود نوشته است: براساس ماده 26 آیین‌نامه شماره 71 (آیین‌نامه حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها) موسسات بیمه موظفند واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات خود را تحت نظارت و مسئولیت مستقیم مدیرعامل ایجاد و امکان دسترسی آسان برای عموم بیمه‌گذاران را در سطح کشور برای طرح شکایات مربوط فراهم آورند.

رسیدگی به شکایت مردم هم حداکثر ظرف مدت 20 روز انجام خواهد شد و بر همین اساس، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از بیمه‌گذاران تقاضا دارد در صورت مشاهده این گونه رفتارها موضوع را ابتدا با واحد رسیدگی به شکایات شرکت بیمه مربوط مطرح و پس از ثبت شکایت در دبیرخانه شرکت در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب حداکثر ظرف مدت 20 روز، موضوع را برای رسیدگی با بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در میان بگذارد.

بیمه البرز: تخلفی نکرده‌ایم

همچنین بیمه البرز نیز که در بخشی از گزارش جام‌جم به تخلفات برخی دفاتر و نمایندگی‌های این شرکت در پرداخت خسارت به کوپن‌های دوم و سوم بیمه‌نامه شخص ثالث اشاره شده بود، بر پرداخت سریع خسارت بیمه شخص ثالث تاکید کرد.

در این جوابیه آمده است: در روزنامه جام‌جم مورخ 12 آبان 92 گزارشی با عنوان «بازی جدید شرکت‌های بیمه خودرو» منتشر و در آن مصاحبه‌ای با آقای اصغری، مدیر یکی از شعب بیمه البرز عنوان شده است، اما واقعیت آن است که نامبرده هیچ عنوان و پستی در این شرکت ندارد.

لازم به ذکر است، هیچ‌یک از موارد عنوان شده در گزارش مذکور در مورد شرکت بیمه البرز صحت ندارد و بیمه البرز، خسارت بیمه‌گذاران زیان‌ده خود را در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت دقیق پرداخت می‌کند که گواه این ادعا، کسب رتبه اول مشتری‌مداری از سوی این شرکت طی هشت سال گذشته براساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور است.

توضیح جام‌جم: اطلاعات درج شده به نقل از یکی از نمایندگی‌های بیمه البرز براساس مراجعه تصادفی خبرنگار و پرس و جو به عنوان یک بیمه‌گذار بوده است. ضمن آنکه نام و نشانی برخی نمایندگی های بیمه های متخلف که از تمدید و یا پرداخت خسارت به بیمه شدگان سرباز می زنند ، در دفتر روزنامه محفوظ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها