سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن اعلام کرد، هیچ دارایی بلوکه‌شده‌ای از کشورمان در بانک‌های جمهوری خلق چین وجود ندارد. پس از آن‌که محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور در هفته گذشته اعلام کرد، 22 میلیارد یورو از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران در چین است و این کشور به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند این پول را به ایران انتقال دهد، برخی رسانه‌ها از این موضوع با عنوان بلوکه شدن پول ایران در چین یاد کرده بودند.
کد خبر: ۶۱۲۴۱۵

بازگشت میلی‌منفرد و توفیقی به وزارت علوم

فرجی‌دانا، وزیر علوم دیروز اولین وزیر پیشنهادی برای کسب کرسی وزارت علوم و نیز سرپرست این وزارتخانه را به وزارت علوم بازگرداند و در احکامی جعفر توفیقی را به عنوان مشاور عالی وزیر علوم منصوب کرد و معاونت آموزشی را نیز به میلی‌منفرد سپرد. به گزارش مهر، مجتبی صدیقی، سعید سمنانیان، محمود صادقی و علی مقاری نیز با حکم وزیر، سمت معاونت و مشاور گرفتند.

انگشت‌نگاری آلمانی‌ها از رسایی و مصباحی‌مقدم

در حالی که انگشت‌نگاری به منظور صدور روادید برای شهروندان عادی نیز معمولا با واکنش همراه است، حمید رسایی، نماینده تهران که به منظور سفر به آلمان در ایام محرم برای دریافت روادید از سفارت این کشور اقدام کرده بود، انگشت‌نگاری شد. وی درباره این اقدام گفت که با وجود مخالفت اولیه من با این کار، آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه مرا قانع کردند. به گزارش فرارو، غلامرضا مصباحی‌مقدم نیز همراه با رسایی انگشت‌نگاری شده است. رسایی در توضیحاتی پیرامون این موضوع در سایت رجانیوز، از «انگشت‌نگاری عزتمندانه» سخن گفت.

قالیباف به دیدار احمدی‌نژاد رفت

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه نوشت: چند روز پیش محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با حضور در ساختمان لادن، با محمود احمدی‌نژاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

سایت دانا هم در این زمینه نوشت: در این دیدار که حدود دو ساعت و در ساختمان لادن انجام شد، مسائل مهم سیاسی و اجتماعی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف با مرور خاطرات گذشته به رفع کدورت‌ها پرداختند.

شهردار تهران در پایان این دیدار از احمدی‌نژاد خواست که مشکلات و موضوعات شهری و اجتماعی را که مردم در مراجعات شخصی‌شان به وی می‌گویند، به او ارجاع دهد تا پیگیری ویژه کند. در دولت‌های نهم و دهم، رابطه احمدی‌نژاد و قالیباف چندان صمیمانه نبود.

مالکی به تهران می‌آید

همزمان با سفر اخیر نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به آمریکا اعلام شده بود او قصد دارد تا در این سفر، پیشنهادی را مبنی بر این‌که بغداد میان تهران و واشنگتن میانجیگری کند، مطرح کند. با وجود آن‌که این خبر هیچ‌گاه از سوی منابع رسمی تائید نشد، اما اکنون خبر سفر قریب‌الوقوع مالکی به تهران گمانه‌زنی‌ها درباره ماموریت تازه نخست‌وزیر عراق را بیشتر کرده است. در همین خصوص حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق طی گفت‌وگو با مهر از سفر نوری مالکی، نخست وزیر عراق به ایران خبر داد و گفت که این سفر تا اواخر آبان یعنی حدود دو هفته دیگر انجام می‌شود.

جاسوسی هوایی آمریکا در خلال سفر 4 سال قبل رهبری به کردستان

اسناد جدید افشا شده از سوی اسنودن، پیمانکار سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) نشان می‌دهد که این سازمان در سال ۱۳۸۸ سفر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب به استان کردستان را از طریق ماهواره و ادوات جاسوسی، تجسس و رصد کرده است.

به گزارش سایت انتخاب، روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و گاردین افشا کرده‌اند که این جاسوسی در قالب یک طرح هوایی و ماهواره‌ای با نام «دِرِدنوت» (Dreadnought) به اجرا درآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها