خوانش غزلی رضوی از قیصر شعر ایران

نام تو رخصت رویش است و طراوت

لاریجانی در پیامی به همایش نکوداشت قیصر امین پور:

اشعار امین پور همواره مورد استناد فارسی پژویان بوده است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، به مناسبت برگزاری همایش تجلیل از شاعر و ادیب فقید، قیصر امین پور پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۱۲۰۳۷
اشعار امین پور همواره مورد استناد فارسی پژویان بوده است

آیین نکوداشت قیصر امین پور شنبه شب با حضور شاعران، نویسندگان و علاقه مندان به شعر و ادب فارسی و نیز معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گتوند زادگاه این شاعر برگزار شد.

در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: برگزاری همایش نکوداشت شاعر گرانقدر و ادیب فقید، مرحوم قیصر امین پور فرصت ارزشمندی است که موجب بازخوانی افکار، تلاش‌ها و خدمات این چهره ماندگار کشور است.

لاریجانی، امین پور را شاعری انقلابی که شعرهای دوران جنگش از نوادر ادبیات جنگ و پایداری آن سال هاست معرفی کرد و بیان کرد: تلاش و خدمات امین پور باعث شد که ادبیات و شعر دفاع مقدس در آیین و فرهنگ و هنر ما بدرخشد.

در بخشی از این پیام آمده است: قیصر امین پور حماسه سرای انقلاب و چهره ماندگاری است که در زمان عمر کوتاه خود به عنوان یکی از ارکان شعر معاصر در میان دوستداران شعر و ادب فارسی جاودانه مانده است.

در ادامه پیام رئیس مجلس شورای اسلامی بیان شده: اشعار امین پور برخاسته از روح و جان مردم، دلسوزانه و دردمندانه بوده و نه تنها در دوران پایداری دفاع مقدس، بلکه در گذر تاریخ همواره مورد استناد فارسی پژویان خواهد بود.

صدای روح نواز و دلنشین او در سرودن اشعار حماسی و انقلابی در طول سال‌های دفاع مقدس باعث ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه سلحشوری می‌گردید.

لاریجانی، در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شاعر و ادیب گران قدر از تلاش دست اندرکاران برپایی این نکوداشت قدردانی و ابراز امیدواری کرد، آثار و اشعار این شاعر فرهیخته همواره زینت بخش گنجینه ادب و فرهنگ این ملت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها