معاون کنسولی وزارت امور خارجه :

مدت اعتبار روادیدهای فرودگاهی افزایش می یابد

نبض سیاست

تکذیب یک شایعه درباره صدور روادید مالزی و اندونزی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه، شایعه منتشر شده مبنی بر این‌که صدور روادید فرودگاهی برای ایرانیان در فرودگاه‌های مالزی و اندونزی متوقف شده است، تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۱۰۱۸۹
تکذیب یک شایعه درباره صدور روادید مالزی و اندونزی

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی اظهار کرد: در پی استعلام به عمل آمده توسط همکاران کنسولی ما از سفارتخانه‌های مالزی و اندونزی در تهران، معلوم شد که هیچ تغییری در روند جاری صدور روادید برای ایرانیان از جمله صدور روادید فرودگاهی دو هفته‌ای حاصل نشده است.

وی افزود: اتباع ایرانی همچنان می‌توانند علاوه بر دریافت روادید از سفارتخانه‌های مالزی و اندونزی در تهران، در فرودگاه‌های این کشورها نیز روادید دریافت کنند.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: هیچ تغییری در روند جاری اعطای روادید به ایرانیان در کشورهای مالزی و اندونزی ایجاد نشده است.

در روزهای گذشته برخی از سایت‌های خبری مدعی شده بودند که دولت‌های مالزی و اندونزی صدور روادید فرودگاهی برای اتباع ایرانی را متوقف کرده‌اند.

هاشمی، رئیس مرکز تحقیقات است

مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: براساس اساسنامه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز هستند، پس اگر کسی را برای این مسئولیت تعیین کنند، باید به او تفویض اختیار کنند، اما هنوز کسی را انتخاب نکرده‌اند.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا توضیح داد: رئیس مجمع می‌تواند برخی اختیاراتش را در حوزه‌هایی به معاونان یا اشخاصی به عنوان قائم مقام تفویض اختیار کند و در گذشته هم همین‌طور بوده است.

وی با بیان این‌که در گذشته نیز هاشمی رفسنجانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده، اظهار کرد: ایشان مدتی قائم مقام داشتند و در زمانی اختیارات بیشتری را به آقای روحانی تفویض کرده بودند و در زمانی هم که دکتر روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند، به عنوان قائم مقام آیت‌الله هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک فعالیت می‌کردند و حدودا از سال 85 به عنوان رئیس مرکز فعالیت داشتند.

از قربانعلی دری‌نجف آبادی، به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای به‌عهده‌گیری ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نام برده می‌شود.

نعیمه اشراقی: خانواده شهدا مرا ببخشند

نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی(ره) در نامه‌ای خطاب به مردم و خانواده‌های شهدا با تکذیب دوباره متن منتشرشده به نقل از وی در فضای مجازی نوشت: از مردم صبور و نجیب ایران بویژه خانواده‌ های زجرکشیده شهیدان عاجزانه خواهشمندم فریب این دسیسه بزرگ را نخورند و مرا بابت ایجاد فضایی که به سوءاستفاده مغرضان منجر شد، ببخشند.

وی در بخشی از نامه‌اش آورده است: متن کاملا مغرضانه و افتراگونه‌ای درخصوص اهانت به خانواده عزیز شهدا و امام شهیدان در فضای مجازی به من نسبت داده شد. با وجود تکذیب رسمی آن از طرف اینجانب، از حجم انتقادات کاسته نشد؛ انتقاداتی که اگر با نیت خیرخواهی می‌بود، همواره با کمال احترام و ادب می‌پذیرفتم.

چندی قبل مطلبی توهین‌آمیز در صفحه نعیمه اشراقی در فیس‌بوک منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و وی با بیان این‌که صفحه شخصی‌اش هک شده است، این صفحه را مسدود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها