معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودرو تا پایان سال گران نمی‌شود

وزیر صنعت با اعلام اینکه تولید خودرو در حال حاضر با ارز آزاد انجام می شود ولی شورای رقابت بر اساس ارز مبادله ای قیمت گذاری کرد، گفت: بنابراین کاهش قیمت خودرو منتفی است و با خودروسازان صحبت کردیم تا پایان سال افزایش قیمت نداشته باشند.
کد خبر: ۶۰۹۸۵۰
کاهش قیمت خودرو منتفی است

محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری امروز یکشنبه درباره قیمت خودرو گفت: در گذشته و تا اواخر سال 90 قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا در حاشیه بازار تعیین می شد، که بعد از آن به دلیل تحریم‌ها و کاهش تولید و مشکلات نقدینگی تولید خودرو در سال گذشته 44 درصد کاهش یافت.

وی افزود: در شش ماهه سال جاری هم تولید خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش داشت که باعث شد قیمت بالا برود.

نعمت زاده گفت: افزایش قیمت ها و کاهش تولید خودرو باعث ورود شورای رقابت به ماجرای قیمت گذاری خودرو شد چرا که این استدلال وجود داشت که بازار خودرو انحصاری است.

وزیر صنعت با رد انحصاری بودن بازار خودرو گفت: از شورای اقتصاد درخواست کردیم که در مصوبه دو سال پیش خود درباره انحصاری بودن بازار خودرو در ایران تجدیدنظر کند.

نعمت زاده گفت: با طرح این استدلال از شورای رقابت خواسته ایم که جلسه ای با هم داشته باشیم و در قیمت ها هم تجدید نظر شود که بزودی این جلسات آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازان هم اکنون با ارز آزاد تولید می کنند ولی شورای رقابت قیمت ها را بر اساس ارز مبادله ای تعیین کرد، گفت: بر این اساس، کاهش قیمت خودرو را نباید انتظار داشته باشیم بلکه ممکن است برخی خودروسازان بخواهند افزایش قیمت هم بدهند که البته با آنها صحبت کردیم تا پایان سال قیمت ها افزایش نیابد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
ث
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
دست شما درد نكنه بالاخره این ماجرا تموم شد.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
بنشینید و ببافید و فكر نكنید كه مردمی هم هستند كه دلشون می خواد ماشین داشته باشند خوب!!!!!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
گرانی چی؟ منتفی نیست ؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
چقدر راحت میگه كه قیمت پایین نمیاد
وطن خواه
China
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
حالا قدرت مافیائی سران و صاحب منصبان و انحصار طلبان صنعت خودرو برای مردم بهتر روشن شد . بابا شركتهای ایران خودور و سایپا مال خود مردمه آخه چرا .....؟
درد كشیده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
۰
۰
اگه میگفتید كاهش داریم تو قیمتها باید به این حرفتون شك كرد.نمیدونم پس این چه حرفیه كه میگید خودرو ملی .این ملت بیچاره با این وضع كی صاحب خودرو میشن خدا داند.بالاییها بهترین امكانات رو داشته باشن بخورن ،بپوشن بیخیال پائینی ها .اونا آدم نیستن دل ندارن كه حتی نمیتون پراید كه زمانی صفرش 8 تومن بود الان با 17 تومن هم نمیشه خرید.این عدالت و انصاف ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
۰
۰
آقای وزیر به امتیاز و نمره منفی این خبر توجه كن

نیازمندی ها