آغاز عودت وجوه پرداختی در شهر پردیس

توقف مسکن مهر کلید خورد

اجرای طرح مسکن مهر از سوی دولت کاملا متوقف شده است؟ دامنه این توقف کجاست؟ آیا دولت دیگر نمی‌خواهد به متقاضیان این طرح تسهیلات بانکی پرداخت کند؟ چرا پیامک‌هایی مبنی بر اعلام پس دادن پول برخی متقاضیان ارسال شده است؟ کدام دسته از متقاضیان در چه شهرهایی نخواهند توانست مسکن مهر خود را دریافت کنند؟
کد خبر: ۶۰۹۸۱۳
این توقف را شفاف‌سازی کنید

تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر چه می‌شود؟ افرادی که بخشی از اقساط منزل خود را پرداخت کرده‌اند، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟ کسانی که در نیمه راه دریافت تسهیلات بانکی ویژه مسکن مهر هستند، چه باید بکنند؟ و...

اینها نمونه ده‌ها پرسشی است که برای مردم، انبوه‌سازان و دیگر دست‌اندرکاران یا افراد درگیر مسکن مهر در روزهای اخیر ایجاد شده و وزارت راه و شهرسازی نیز در این باره سکوت کرده است.

روشن است این سکوت باعث بروز بلاتکلیفی و موجی از شایعات میان مردم شده و آنها را نگران کرده است، نگرانی‌ای که ممکن است بر قیمت مسکن و حتی دیگر کالاها اثر روانی بر جای گذاشته و حتی سمت و سوی نقدینگی سرگردان را به سوی این بازار هدایت و آن را آشفته‌تر کند.

از این رو، به نظر می‌رسد باید از وزارت راه و شهرسازی خواست هرچه زودتر سیاست اجرایی و به قولی، آیین‌نامه‌ای دولت درباره نحوه رفتار با متقاضیان مسکن مهر را اعلام کند تا متقاضیان و ثبت‌نام‌‌کنندگان این مسکن در رده‌ها و موقعیت‌های مختلف تکلیف خود را بفهمند.

همچنین انبوه‌سازان و سازندگانی که طرح‌های مختلفی را در دست شروع یا ساخت دارند نیز بدانند به متقاضیان خود باید چه پاسخی دهند.

صحیح است که دولت یازدهم از اشکالات مسکن مهر بویژه در بخش تامین مالی آن گلایه دارد، صحیح است که بانک‌ها در شرایط حاضر با کمبود شدید منابع مواجه‌اند، اما هیچ‌کدام از این موارد، دلیلی برای سکوت و بلاتکلیف گذاشتن مردم نمی‌شود.

امیدواریم که در روزهای نه‌چندان دور وزیر راه و شهرسازی در اظهاراتی روشنگرانه و کامل، پاسخی روشن به اقشار مختلف متقاضی مسکن مهر داده و مهم‌تر این که سناریوی جایگزین دولت برای مسکن مهر را نیز اعلام کند.

بهمن موسوی - گروه اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها