تظاهرات «کهنه سربازان» در مقابل کاخ سفید

تعطیلی دولت آمریکا در حالی امروز وارد پانزدهمین روز خود شد که هر روز اعتراض‌های جدیدتری نسبت به این وضع شکل می‌گیرد. کهنه سربازان آمریکایی جدیدترین گروهی هستند که عصر روز یکشنبه با تجمع در مقابل کاخ سفید، اعتراض خود را در این زمینه ابراز داشتند.
کد خبر: ۶۰۶۵۸۸

به گزارش مهر، دلیل اصلی اعتراض آنها تعطیل شدن بنای یادبود جنگ جهانی دوم بود. بنای یادبود جنگ جهانی دوم از جمله اماکنی است که در پی تعطیل شدن دولت فدرال، به روی بازدیدکنندگان بسته شد. حدود 15 تراکتور و کامیون نیز از جنبش «راندن برای قانون اساسی» که دوروزپیش اعتراض‌های آنها برگزار شد، به این تجمع پیوستند. این تجمع از سوی گروهی به نام «راهپیمایی میلیونی کهنه‌کاران جنگ» سازماندهی شد. برخی سناتورهای برجسته آمریکایی از جمله مایک کروز و همین‌طور سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا به این اعتراض‌ها پیوستند. پیلین که سخنگوی غیررسمی جنبش افراطی «تی پارتی» محسوب می‌شود، در این تجمع به انتقاد از سیاست‌های اوباما پرداخت.

در همین حال، گروهی از معترضان به طرف ساختمان کنگره آمریکا رفتند تا تجمع خود را آنجا ادامه دهند. دیگر معترضان نیز تجمع خود را به طرف دیگر بخش‌های پایتخت آمریکا بردند. برخی معترضان نیز به طرف کاخ سفید رفته و در آنجا موانع را کنار زدند.

ادامه یافتن تعطیلی اجباری دولت در آمریکا هرروز ضررهای بیشتری را به مراکز و موسسات دولتی وارد می‌کند. موسسه ملی بهداشت و سلامت آمریکا از جمله موسساتی است که تعطیلی آن اثرات جدی بلند مدتی به‌دنبال خواهد داشت. این موسسه یکی از مهم‌ترین موسسات دولت فدرال آمریکا در زمینه تحقیقات و اکتشافات پزشکی است و 27 موسسه و مرکز تحقیقاتی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

تعطیلی این موسسه موجب شده 73 درصد نیروی کار آن به مرخصی اجباری بروند. این موسسه همچنین بخش اعظمی از تحقیقات خود را به بیماران سرطانی اختصاص داده که با وجود تعطیلی جان بسیاری از این بیماران به خطر افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها