محمدجهرمی مدیر عامل سابق بانک صادرات در مورد چگونگی کشف فساد بزرگ مالی گفت:تقریبا اشتباه خود آقای آریا بود. یعنی اسناد جعلی را با اسناد واقعی اشتباه کرده بود. چون هم اسناد واقعی داشت و هم اسناد جعلی. این موضوع باعث کشف این تخلف مالی شد. اگر این اشتباه صورت نمی گرفت، شاید تاکنون هم این سو استفاده به خاطر تبانی و عدم ثبت در دفاتر بانک صادرات قابل کشف نبود.
کد خبر: ۶۰۶۴۷۶
ناگفته‌های جهرمی از احمدی‌نژاد و خاوری

به گزارش جهان، وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد افزود: بیش از دو سال است به ناحق آبروی بنده را برده اند و از مسوولیت خارج کرده اند و چند بار بازجویی شده ام. کسی سوء استفاده را کشف نکرد جز خود بانک صادرات. کسی هم برخورد اولیه نداشت جز خود بنده. بعضی ها در بانک صادرات عنوان می کنند که ای کاش اطلاعات را به قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نمی دادید. الان هم من بعد از دو سال به این نتیجه رسیده ام که ای کاش اطلاعات را منتشر نمی کردم، چون خوب رسیدگی نشد...من خودم به قوه قضاییه و وزارت اطلاعات زنگ زدم و گفتم و اینها دستگیر و موضوع را پیگیری کردند. من بعد از اینکه مدارک را به دست آوردم، اعلام کردم که آقای خاوری متهم در مسائل فساد بانکی است.

جهرمی در مورد ادعای مبارزه با فساد از سوی احمدی نژاد اظهار داشت: شما مسائلی را که آقای احمدی نژاد در دولت و به ویژه روزهای آخر دولت خود انجام داد را ببینید و یک نمونه آن، ۱۶ میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان است، مبارزه با فساد ایشان کاملا روشن می شود که چگونه بوده است.

پیشنهادات جدید آمریکا در مذاکرات هسته‌ای

در آستانه برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+۵ در ژنو، اخبار گوناگون و متنوعی درباره محتوای پیشنهادهای هر یک از دو طرف‌ ارائه می‌شود؛ اما در آخرین خبر، برخی منابع آگاه گزارش داده‌اند که آمریکا مجموعه‌ای از پیشنهاد‌های جدید را به ایران داده‌ که دربردارنده امتیازات مهمی برای ایران خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که طرفین مذاکرات هسته‌ای روز سه‌شنبه ژنو اظهار می‌دارند که هنوز هیچ پیشنهاد رسمی میان دو طرف منتقل نشده، ‌برخی منابع آگاه از ارائه پیشنهادهایی از سوی آمریکا به ایران خبر می‌دهند که تفاوت‌های مهمی با پیشنهادهای سابق دارد.

به گفته این منابع، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، موافقت اصولی خود را با ادامه ‌برنامه هسته‌ای ایران ‌ از جمله ادامه غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد‌ اعلام کرده است؛ بنابراین، هم‌اکنون آنچه دو طرف درباره آن دچار اختلاف نظر هستند، حجم اورانیوم غنی شده و نوع سانتریفیوژهای به کار رفته در تأسیسات هسته‌ای ایران است.

افزون بر این، اوباما مایل است تأکید ایران بر این موضوع را که برنامه هسته‌ای کشور صرفاً دارای مقاصد صلح‌آمیز است و ایران هرگز در پی دستیابی به بمب هسته‌ای بر‌نخواهد آمد ‌بپذیرد؛ محور اصلی این رویکرد، پذیرش فتوای مقام معظم رهبری در ممنوعیت سلاح هسته‌ای از سوی اوباما خواهد بود.

مکالمه با اوباما و رفتار انقلابی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارتباط تلفنی با اوباما شاید اشتباه تاکتیکی بود اما منافاتی با رفتار انقلابی ندارد و به اصول ما ضربه نمی زند ولی اگر در جایی بهتر استفاده می شد بهره بیشتری برای کشور داشت.

به گزارش مهر ، محمد حسن صفار هرندی در جمع دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان در پاسخ به این سئوال که آیا تماس تلفنی رئیس جمهور با اوباما تفسیر غلطی از گفته مقام معظم رهبری درباره نرمش قهرمانانه است یا خیر گفت: نرمش قهرمانانه تعبیری است که رهبری مطرح کردند و یکی از مفاهیم آن یعنی پذیرفتن یک تاکتیک جدید در مذاکره با جهان است.
 
وی اظهار داشت: صحبت های آقای روحانی حکایت از این دارد که ما به آرمان های پیشین وفا دار هستیم و از آن پا پس نمی کشیم تنها روش های خود را عوض کردیم که این را انحراف نمی دانم اما ممکن است دچار برخی اشتباه هم شده باشیم.

کشایش دریچه دیپلماسی

جان کری در آستانه دور تازه مذاکرات ایران و گروه 1+۵ که فردا در ژنو آغاز می شود می گوید پنجره دیپلماسی با ایران رو به باز شدن است اما در عین حال آمریکا با چشمهای باز به موضوع نگاه می کند.

 وزیر خارجه آمریکا به کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل گفت غرب در مذاکره با ایران متوجه نیازهای امنیتی اسرائیل هست و عدم توافق را به یک توافق بد ترجیح می دهد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از حضور در این نشست، دیروز (یکشنبه ۲۱ مهر) با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لندن دیدار و درباره ایران، سوریه، مصر و صلح خاورمیانه و موضوعات دیگر با او گفتگو کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
۰
۰
به نظرم سوء مدیریت ها در دولت قبلی غیر قابل جبرانه!!!كاش به تخلفات اونها رسیدگی بشه كه اینطور با آبرو و جان مردم بازی كردند و الان ادعا می كنند پاكترین دولت بر سر كار اومده بودند!!!
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
۰
۰
حالا امریكا و غرب و عرب زاده ها همه در حال آزمون هستند حالا ما راه را باز كردیم اگر آنها بهانه آوردند تكلیف مشخص خواهد شد
محمد عرب
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
زودباوریست كه فكر كنیم به راحتی امریكا با ما دوست می شود.دشمنی ما با امریكا با چند لبخند زوركی و چند صفحه فیس بو ك حل نمی شود امریكا اگر دست دوستی بهش دراز كردی باید دست دیگرت آماده باشد تا دشنه ناجوانمردانه را قلبت نكند
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
۰
۰
تو این 8 سال با فروش نفت 140 دلاری، سرمایه های كشور كه باید صرف تولید ، اشتغال و رفاه مردم می شد، همه بر باد رفت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
بیشترین آزمایش مربوط به جناحهای تندرو و افراطی و گروه های فشار داخلیست.آیا واقعا میشه تیم ظریف و روحانی بتونن از پس حمله های داخلی بر بیان؟
در مورد جناب احمدی نژاد حرفی برا گفتن نیست كلا بهتره یادش فراموش بش...

نیازمندی ها