متروی اصفهان یکی از پروژه‌هایی است که با وجود وعده‌های مکرر مسئولان اصفهانی و گذشت مدت زمان طولانی از آغاز اجرای آن همچنان راه‌اندازی نشده است و مسئولان استانی وارد نشدن واگن‌های خریداری شده به کشور را علت این تاخیر عنوان می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۵

در همین زمینه عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وارد نشدن واگن‌های مترو به کشور از دلایلی است که باعث شده پروژه قطار شهری اصفهان راه‌اندازی نشود و با ورود واگن‌ها به کشور خط نخست این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد. عباس حاج رسولی‌ها درباره زمان بهره‌برداری از این طرح گفت: تمام شرایط مورد نیاز برای راه‌اندازی خط نخست این پروژه فراهم شده و واگن‌های مورد نیاز برای قطار شهری اصفهان نیز خریداری شده است و قرار بود این واگن‌ها به کشور حمل شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان این که تغییر دولت و تغییر و تحولات صورت گرفته در سطح کشور، دلیل اصلی وارد نشدن واگن‌های قطار شهری به کشور است، افزود: شهرداری مسئول ورود واگن‌های قطار شهری به کشور نیست، بلکه یک شرکت مادر تخصصی در وزارت کشور قرارداد خرید واگن‌های قطار شهری را منعقد کرده است و این شرکت باید نسبت به ورود این واگن‌ها به کشور اقدام کند.

حاج رسولی‌ها تاکید کرد: امیدواریم طی دو ماه آینده واگن‌های قطار شهری به کشور وارد شود و با ورود واگن‌ها خط نخست متروی اصفهان به بهره‌برداری برسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که تمام ایستگاه‌های خط نخست متروی اصفهان از خیابان بهارستان واقع در ملک‌شهر تا چهار راه تختی اصفهان راه‌اندازی شده است، افزود: ریل‌گذاری‌ها در خط نخست مترو انجام شده است و اکنون مشکلی در زمینه ایستگاه‌های مترو در اصفهان وجود ندارد.

به گفته وی، مسئولان اصفهان پیگیری‌های لازم را به منظور راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه انجام می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها