ایران زمین

احداث بیمارستان‌های فوق‌ تخصصی در شهرهای ساحلی مازندران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی در شهرهای ساحلی مازندران احداث می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۸۶۱

قاسم جان‌بابایی افزود: از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران این است که از فعالیت بیمارستان‌های کوچکی که فقط خدمات مشاوره‌ای می‌دهند، جلوگیری کنیم.وی با بیان این‌که هدف ما تاسیس بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی است، عنوان کرد: مشکلی که در بیمارستان‌های کوچک با آن مواجه هستیم، ارائه خدمات مشابه است.

این مسئول با بیان این‌که جز در شهر‌های بزرگ استان مازندران، بیمارستان‌های تخصصی یا فوق تخصصی در استان نداریم، گفت: سیاست ما این است که با احداث این بیمارستان‌ها موجب کاهش هزینه‌های مردمی شویم که مجبور می‌شوند برای درمان به شهرهای همجوار یا استان‌های دیگر مراجعه کنند./فارس

تعریض جاده هراز شتاب گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: با اختصاص 46 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهام، عملیات ارتقا و تعریض محور هراز شتاب گرفته است.

سیدعلی اسد با بیان این‌که محور هراز، از شریان‌های مهم مازندران است که این استان را به پایتخت کشور متصل کرده، افزود: این محور قدمتی تاریخی دارد. طبیعی است که مشخصات و درجه آن با شرایط حمل و نقل و ترافیک امروز مطابقت نداشته باشد. از این‌رو عملیات تعریض و چهار خطه شدن آن از سال 86 اجرایی شده است.

وی با اشاره به اقدامات راهسازی در این محور گفت: طی سال‌های گذشته این اداره ‌کل توانست 40 کیلومتر از محور ارتباطی هراز را تعریض کند و ‌اکنون نیز 70 کیلومتر از تعریض این محور در حال انجام است و امیدواریم با انجام این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در این محور باشیم.

اسد کمبود اعتبارات را عاملی مهم در جهت کندی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی جاده هراز دانست و افزود: علاوه بر مشکلاتی از قبیل کمبود مصالح مرغوب، شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی منطقه، کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب، شرایط کاری را در این محور با مشکل جدی مواجه کرده است./ایسنا

هوای زاهدان بحرانی است

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با سرعت گرفتن وزش باد و افزایش غلظت ذرات معلق در آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان سیستان و بلوچستان، کیفیت هوای این مناطق از جمله زاهدان در شرایط بحرانی است.

رضا آزادمنش افزود: غلظت ذرات معلق در آسمان شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان از عصر جمعه از مرز ۶۰۰ میکروگرم بر متر مکعب گذشته که چهار برابر حد استاندارد است.

به گفته وی غلظت ذرات معلق در آسمان شهرهای زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز چهار برابر حد استاندارد و حداقل دید افقی در برخی از این مناطق کمتر از ۲۰۰ متر گزارش شده، این در حالی است که استاندارد جهانی ریزگردها در هر مترمکعب هوا ۱۵۰ میکروگرم تعیین شده است و در صورتی که میزان ذرات معلق در هوا از مرز ۴۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب بگذرد شرایط هوای ناسالم بر منطقه حاکم می‌شود.‌‌/‌‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها