دادگاهی در فرانسه پرونده فساد مالی رئیس جمهوری سابق این کشور را به دلیل فقدان شواهد مختومه اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۴۴۸۰
سارکوزی تبرئه شد

به گزارش مهر، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین فرانسه از اتهام دریافت کمک مالی غیرقانونی در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری این کشور مبری شناخته شد.

بر اساس تصمیم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده موسوم به «رسوایی بتانکور»، سارکوزی متهم اصلی آن به علت فقدان ادله و شواهد از اتهامات خود تبرئه و پرونده مذکور مختومه اعلام شد. کارشناسان این رخداد را به علت تلاش سارکوزی برای بازگشت به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه، پیروزی بزرگی برای وی ارزیابی می کنند.

پرونده سارکوزی به سال 2007 میلادی و دریافت کمک مالی از خانم بتانکور برای تبلیغات انتخاباتی بر می گردد. خانواده بتانکور می گویند وی به دلیل کهولت سن آگاهانه این کمک را نکرده و از او سوء استفاده شده است. این در حالی است که این پرونده، به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Netherlands
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
خب معلوم است كه تبرئه میشود , این فقط برای مانور است كه بگویند فرانسه مهد آزادی و دموكراسی است و رئیس جمهور به دادگاه احضار شد , مگه ژاك شیراك رئیس جمهور سابق فرانسه به فساد مالی و اداری متهم نشد اما تبرئه شد یا آن رئیس جمهور دیگر فرانسه , فرانسوا میتران كه فرزندش ژان سباستین میتران به قاچاق و فروش تسلیحات فرانسوی به گنگو متهم شده بود كه در جریان جنگ داخلی گنگو هزاران نفر از مردم گنگو با سلاح های فرانسوی كشته شدند و خود فرانسوا میتران متهم به سو استفاده از اختیارات خود شده بود و مجوز فروش تسلیحات را به پسرش داده بود اما سرانجام هر دو تبرئه شدند , این برای مانور سیاسی در میان مردم فرانسه و جهان است كه بگویند فرانسه مهد آزادی و دموكراسی است و عدالت همواره برای همه در این كشور اجرا می شود و یكسان است .

نیازمندی ها