چرخ گوشت دیگر در اغلب خانه‌ها موجود است و به جزئی از لوازم ضروری برای زندگی تبدیل شده است. اگر می‌خواهید سال‌ها از آن استفاده کنید، بدون آنکه نگران طول عمر و خرابی قطعات یا موتور آن باشید، تنها باید هنگام استفاده از چرخ گوشت به توصیه‌هایی عمل کنید که در ادامه مطلب ذکر شده.
کد خبر: ۶۰۳۴۳۴

۱- برای افزایش طول عمر چرخ گوشت از برش‌های کوچک گوشت استفاده کنید. برش‌های بزرگ علاوه بر اینکه با فشار وارد محفظه چرخ گوشت می‌شود، باعث می‌شود فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود.
۲- هرگز برای خرد کردن سبزیجات از چرخ گوشت استفاده نکنید. آب موجود در سبزی‌ها ممکن است به موتور دستگاه نفوذ کند و باعث خرابی آن شود.
۳- بعد از هر بار استفاده از چرخ گوشت محفظه و تیغه‌های داخلی آن را به خوبی پاک کنید و اجازه ندهید کوچک‌ترین ذره‌ای از گوشت یا چربی درون محفظه دستگاه باقی بماند.
۴- هنگام خرید چرخ گوشت دقت کنید تیغه‌ها و صفحات برش درون دستگاه ضدزنگ باشد. ضد زنگ بودن این قطعات مانع از زنگ زدن و فرسودگی بعد از شست وشوهای مکرر می‌شود.
۵- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چرخ گوشت، قدرت موتور و سیستم چرخش معکوس آن است. هنگام انتخاب چرخ گوشت به میزان قدرت و توان موتور آن توجه کنید.
۶- برای مدت زمان طولانی از دستگاه چرخ گوشت استفاده نکنید. موتور چرخ گوشت‌های خانگی، قدرت چرخ گوشت‌های صنعتی را ندارد و در صورتی که برای مدت طولانی بیشتر از ۱۵ دقیقه از آن استفاده کنید عمر دستگاه کم می‌شود.
۷- هنگام چرخ کردن گوشت، پیاز به آن اضافه نکنید. اضافه کردن پیاز ممکن است موجب خرابی موتور شود چون امکان نفوذ آب پیاز به دستگاه وجود دارد.
۸- هر ۳ ماه یک بار برای تیز کردن تیغه دستگاه اقدام کنید، در ضمن اگر تصمیم دارید مقدار زیادی گوشت را چرخ کنید، باید هر چند دقیقه یک بار به دستگاه استراحت کوتاهی بدهید.
۹- همیشه هنگام چرخ کردن گوشت، گوشت کوب چرخ را درون محفظه استوانه‌ای قرار دهید تا از وقوع حادثه پیش بینی نشده پیشگیری کنید.
۱۰- اگر قصد خرید چرخ گوشت جدیدی را دارید بعد از آنکه از قدرت موتور آن مطمئن شدید به تعداد قطعات آن توجه کنید. چرخ گوشت‌هایی را انتخاب کنید که تمیز کردن و شست وشوی آن ساده و آسان باشد.
۱۱- تیز بودن تیغه‌های چرخ گوشت اهمیت زیادی دارد. اگر تیغه از آلیاژ نامناسب باشد و به اندازه کافی تیز نباشد هنگام چرخ کردن باعث له شدن گوشت می‌شود.
۱۲- در صورتی که قصد دارید چرخ گوشتتان را روی کابینت آشپزخانه بگذارید هنگام خرید به ارتفاع آن توجه کنید.
۱۳- هرگز چرخ گوشت را بدون گوشت روشن نگذارید. این کار موجب می‌شود تا دور موتور دستگاه بالا برود و موجب افزایش گرما و فرسودگی قطعات موتور شود.
۱۴- در صورتی که بیش از ۶ ماه از چرخ گوشتتان استفاده کرده‌اید و تیغه آن کند شده است، برای تیز کردن تیغه اقدام کنید.
۱۵- سعی کنید از گوشتی استفاده کنید که بدون رگ و پیه باشد، چون رگ و پیه گوشت به تیغه‌های دستگاه گیر می‌کند و مانع چرخش تیغه و در‌‌نهایت وارد آمدن فشار به دستگاه می‌شود.
>> روزنامه خراسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها