رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد:

رتبه نخست ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت در منطقه

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد که چند روزی از انتصابش در این سمت می‌گذرد، در نخستین اظهارنظر رسمی خود مدعی شد ایران از نظر ضریب نفوذ اینترنت در منطقه جایگاه اول است و این نشان می‌دهد که ایرانیان گرایش بسیاری به رسانه‌های مجازی دارند.
کد خبر: ۶۰۲۹۴۴

به گزارش مهر، حسن نجفی‌سولاری که در مراسم تجلیل از هیات داوران نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج‌فارس و آغاز مراحل داوری جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) حضور یافته بود، با اشاره به وضع رسانه‌‌های دیجیتال و فضای مجازی در جهان، گفت: در سال 2012 رهبران غرب تصمیم گرفتند پشتوانه مالی خود را از حوزه طلا به اطلاعات منتقل کنند و این تصمیم‌گیری بسیار مهمی است و معنای خاصی می‌دهد.

او با تاکید بر ضریب بالای نفوذ اینترنت در ایران و داشتن رتبه نخست در منطقه افزود: 50 تا 70 درصد کشور زیر پوشش فرستنده‌های دیجیتال است بنابراین تقریبا از نظر ابزار، تجهیزات و امکانات تولید دیجیتال از تلفن همراه هوشمند تا دستگاه‌های پیشرفته، بهترین و بالاترین رتبه را در منطقه داریم.

نجفی‌سولاری اظهار کرد: ما 2700 موسسه در حوزه رسانه‌های دیجیتال داریم؛ بنابر این از نظر قوت در نظام جمهوری اسلامی کم نداریم، اما تا چه اندازه از این قوت و توانایی رسانه‌های مجازی استفاده کرده‌ایم، جای سوال دارد.

رئیس مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تاکید کرد: در سال‌های گذشته که شبکه‌های مجازی وجود نداشت، رهبر معظم انقلاب در چند بند به مسئولان نظام یادآور شدند که فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال را در اولویت قرار دهید، اما هم‌اکنون چند درصد از مقامات، متخصصان، روشنفکران و کارشناسان اطلاعات کافی در حوزه دیجیتال دارند؟

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به فرهنگ غنی ایران و اسلام ادامه داد: قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... از محتوای غنی برخوردار است که می‌توان این محتوا را به دیجیتال تبدیل کرد تا به مرجع جهان اسلام در حوزه دیجیتال تبدیل شویم. آیا نمی‌توانیم مرجع دیجیتال در حوزه حدیث، فقه، اصول اخلاق اسلامی باشیم؟ تمدن اسلامی تمدن کوچکی نیست، مخازن و ذخایر محتوا در این حوزه بسیار است.

در پایان این مراسم، از هیات داوران جشنواره رسانه‌های مجازی خلیج فارس قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها