ورود آب به سد کرج کاهش یافت

ذخیره آب 68 سد زیر 30 درصد

وزارت نیرو اعلام کرد: حجم آب موجود در مخازن 68 سد کشور تا پایان هفته گذشته به کمتر از 30 درصد ظرفیت رسید که سدهای کرخه، سفیدرود، زاینده رود و سیمره از آن جمله هستند.
کد خبر: ۶۰۲۷۹۷
ذخیره آب 68 سد زیر 30 درصد

 وزارت نیرو اعلام کرد: در پایان هفته گذشته پنج سد از جمله ماشکید علیا، بافت و دولت آباد افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین حجم آب 68 سد کشور از جمله سدهای سفیدرود، ارس، لار، وشمگیر، گلستان 1 و 2، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان و استقلال تا پایان هفته گذشته به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

49 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، تهم، طالقان، لتیان، اکباتان، بوکان، زاینده رود، آبشینه، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 15 سد کشور در حال حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای بارون، ستارخان، دز، ملاصدرا و سهند از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین 63 سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، شهید رجایی، وشمگیر، بارزو، طالقان، تهم، کرخه، عباسپور، کارون 3، مارون، جگین، گاوشان، قشلاق، بوکان، درودزن، ساوه، کرج، لتیان، اکباتان، چاه نیمه ها، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، 49 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 62 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اكولوژیست
Saudi Arabia
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
فقط انتقال آب دریای خزر و خلیج فارس به كویرهای مركزی ایران میتواند كشور را از خشكسالی نجات دهد و این كار همزمان، علاوه بر توسعه كشاورزی و دامپروری و...باعث تبخیر آب دریا در قلب خشكی ایران، بالا رفتن رطوبت منطقه ای ،خنك شدن مركز كشور و باعث افزایش چشمگیر میزان بارندگی در كل كشور میشود.

نیازمندی ها