ورود آب به سد کرج کاهش یافت

ذخیره آب 68 سد زیر 30 درصد

کاهش 37 درصدی ورودی آب به سدهای خوزستان

مدیر دفتر برنامه ریزی و کنترل منابع آب معاونت بهره‌برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: بررسی آماری نشان می‌دهد که ورودی آب به سدها طی سال آبی گذشته نسبت به میانگین بلندمدت، 37 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۰۲۶۱۵
کاهش 37 درصدی ورودی آب به سدهای خوزستان

 داریوش بهارلویی با بیان این‌که با پایان یافتن شهریور، سال آبی 92-91 به اتمام رسید، افزود: در سال گذشته مجموع حجم ورودی آب به سدهای خوزستان حدود 18 میلیارد متر مکعب بوده است که سهم حوزه کارون بزرگ و سدهای زنجیره‌ای آن 14 میلیون و 350 هزار مترمکعب، کرخه 2 میلیون و 65 هزار مترمکعب و مارون یک میلیون و 174 هزار مترمکعب بوده و این در حالی است که طی همین مدت حدود 15 میلیون و 280 هزار متر مکعب آب از سدهای استان رها شده است.

وی افزود: سد کرخه با 58 درصد کاهش ورودی نسبت به آمار بلند مدت، سال سختی به لحاظ منابع آبی را پشت سر گذاشته است. سد دز نیز با 42 درصد کاهش، سد کارون 3 با 38 درصد کاهش و سد مارون با 32 درصد کاهش ورودی به ترتیب بعد از سد کرخه قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: مجموع میزان تولید برق در سال آبی گذشته 13 هزار و 299 گیگاوات ساعت بود که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است. این افزایش بیانگر آمادگی و بهره‌برداری مناسب از مجموع نیروگاه‌های برق‌آبی است.

بهارلویی اضافه کرد: با وجود تداوم خشکسالی و کاهش چشمگیر ورودی‌ها، تلاش و هماهنگی بخش‌های مختلف سازمان آب و برق خوزستان در تمامی حوزه‌های آبریز و اراضی پایین دست سدها و مدیریت منابع و مصارف آب به گونه‌ای انجام شد که نیاز آبی منطقه به طور کامل تامین شده و به لحاظ کیفی نیز آب در شرایط استاندارد قرار دارد.

وی همچنین از ذخیره نسبتاً مناسب آب در سدها تا شروع بارندگی‌ها خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها