مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد ؛

کسب عنوان دوم رشد و ارتقا عملکرد شرکت های آب و فاضلاب در سطح کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت که این وزارتخانه 21 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 16 هزار میلیارد تومان آن مربوط به برق و مابقی متعلق به بخش آب و آبفا است.
کد خبر: ۶۱۳۷۶۹
وزارت نیرو 21 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

علیرضا دائمی روز جمعه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین الملی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب گفت : وضعیت درآمدها و هزینه های صنعت آب و برق نسبت به هشت ماه قبل شفاف تر شده است، بنابر این وزارت نیرو، پیشنهاد اصلاحی خود را برای سال جاری در این راستا ارایه کرده است .

معاون وزیر نیرو با تصریح براینکه بودجه سال آینده انقباضی است ، افزود : این بودجه باید کاملا شفاف بوده و انحراف معیار مصارف و درآمدها زیاد نباشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات وزارت نیرو مشخص است، افزود: در این برنامه موارد تسهیل گر برنامه های وزارت نیرو قید شده است .

دائمی با اشاره بر اینکه ، اطمینان نداریم اصلاحات پیشنهادی به طور حتم به تصویب برسد، افزود: مواردی که در این اصلاحیه ذکر شده ، تامین و توزیع بودجه جاری و استفاده بهینه از منابع بوده است .

به گفته وی در اصلاحیه پیشنهادی وزارت نیرو اعتبارات عمرانی اولویت بندی شده و طرح های رو به اتمام در اولویت بالاتری قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: با اصلاحیه درخواستی ارائه شده، حدود 50 درصد بدهی ها تا پایان سال مالی جبران می شود ، ضمن اینکه منابع درخواستی بدون پشتوانه نبوده است .

دائمی ادامه داد : تهاتر نیروگاه های وزارت نیرو ، باعث افزایش بدهی این وزارتخانه شده و هم اکنون به خریدار بخش تبدیل شده که بدهی های جاری را شکل داده است .

وی با تاکید بر لزوم توازن بین قیمت خرید و فروش خدمات آب و برق گفت: عمده بدهی های تجمعی وزارت نیرو مربوط به بعد از سال 1388 است .

دائمی همچنین با اشاره به برنامه های وزارت نیرو برای پرداخت بدهی ها گفت : مقرر شده با جایگزینی بخشی از اوراق مشارکت در مقابل بدهی به پیمانکاران و تولید کنندگان بدهی های خود را پرداخت کنیم که هم خاصیت ضد تورمی دارد و هم تعهدات وزارت نیرو انجام می شود .

دائمی افزود: در قبال بودجه سال 1392 ، در مجموع هفت هزار و 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است. (ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: وزارت نیرو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها