وزیر دادگستری تاکید کرد: باید درباره لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اصلاحاتی انجام شود تا تبصره ماده 27 این لایحه برای افکار عمومی مساله‌ساز نشود.
کد خبر: ۶۰۲۶۶۳

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه ششمین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست گفت: این موضوع در موارد استثنایی امکان‌پذیر است که قانونگذار هم اشاره داشته با نظر دادگاه انجام شود؛ بنابراین باید اصلاحاتی انجام شود تا چنین مسائلی برای افکار عمومی مساله‌ساز نشود.

وزیر دادگستری با اشاره به تبصره ماده 27 لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست توضیح داد: اساس فرزندخواندگی این است که ازدواج با فرزندخوانده صورت نگیرد که ما پیگیر حل این موضوع در تبصره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستیم تا این دغدغه برطرف شود؛ ضمن این که احکام شرعی باقی بماند.

پورمحمدی با اشاره به این‌که بحث اصلی شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درباره لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست است، توضیح داد: از آنجا که قوانین اسلام و قانون اساسی بسیار غنی است می‌توان گفت به حقوق کودک در کشورمان فوق‌العاده بها داده شده است، ولی متاسفانه یکی از نقص‌های ما در اجرا و ناهماهنگی است که چنین نشست‌هایی ما را در اجرای قوانین و هماهنگ‌سازی کمک می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها