
به گزارش مهر، علیرضا سلیمانی افزود: عامل 43 درصد تلفات تصادفات رانندگی تهران، خودروهای سواری و عامل 57 درصد تلفات نیز دیگر وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت، کامیون و وانت بوده است.
وی با اشاره به این که کشتهشدگان تصادفات رانندگی تهران در 14 گروه طبقهبندی شده است، اظهار کرد: دارندگان شغل آزاد با 297 نفر، 30 درصد از کشتهها را شامل میشوند و پس از آن به ترتیب کارگران با 168 نفر، بازنشستهها با 121 نفر و زنان خانهدار با 116 نفر در مرتبههای بعدی کشتهشدگان قرار دارند و در مجموع این چهار گروه، 71 درصد کشتهشدگان تصادفات تهران را تشکیل میدهند.
سلیمانی با بیان این که 55 درصد از کسانی که در تصادفات رانندگی کشته میشوند در ساعات روز و 35 درصد نیز در ساعات شب هستند، تصریح کرد: 10 درصد کشتهشدگان نیز هنگام طلوع و غروب خورشید که معمولا دید کافی وجود ندارد، دچار حادثه میشوند.وی با تاکید بر این که به ترتیب مناطق 20، 4، 5 و 15، بیشترین تلفات عابر و به ترتیب مناطق 10، 13و 7کمترین تلفات عابران را دارد، اضافه کرد: میانگین تعداد کشتههای عابران در هر منطقه تهران 23 نفر است.
سلیمانی با اشاره به این که به ترتیب مناطق 12، 15، 6 و 11 بیشترین تلفات موتورسواران و مناطق 9، 10، یک و 3کمترین تلفات موتورسواران را دارد، عنوان کرد: میانگین تعداد کشتههای موتورسیکلتسوار در هر منطقه تهران چهار نفر است.
قائممقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با بررسی کارشناسی علل تصادفات رانندگی در شهر تهران، باید راهکارهای اجرایی به منظور کاهش تعداد، شدت تصادفات و تلفات و خسارات ناشی از آن اندیشیده شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با هوشنگ توکلی پیرامون تجربه بازی در «مرگ تدریجی یک رویا»
طالقانی معتقد است سینمای ملی داشتن به هر قیمتی افتخار محسوب نمیشود، چون این مقوله تبدیل به یک ابژه شده و طرف غربی هر قدر خودمان را تحقیر کنیم، بیشتر به ما امتیاز میدهد
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد