معاون ارزی بانک مرکزی گفت: اقداماتی در دستور کار داریم که بر اساس آن سپرده گذاری ارزی در بانک‌ها افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۶۰۰۳۴۳
سپرده‌گذاری ارزی افزایش می یابد

غلامعلی کامیاب در نشست خبری در پایان جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی گفت: در گذشته به علت مشکلاتی که در تامین ارز به وجود آمده بود، بانک‌هایی که نسبت به سپرده گذاری ارزی اقدام می‌کردند در تامین ارز برای ارائه آن به صاحبان حساب‌ها به مشکلاتی برخورد کردند و موفق به تامین ارز به صورت نقدی نشدند اما این موضوع اکنون حل شده است.

وی افزود: با بررسی ها و اقداماتی که انجام خواهیم داد این اطمینان در مردم ایجاد خواهد شد که در بانک‌ها سپرده های ارزی باز کنند و تمایل آنها به این کار افزایش یابد.

کامیاب در پاسخ به این پرسش که چه زمانی سپرده گذاری ارزی در بانک‌ها دوباره آغاز خواهد شد، اظهار کرد: حساب های ارزی با منشاء خارجی و داخلی ابهاماتی را در جامعه، مردم و بانکها ایجاد کرده است و بانک مرکزی در تلاش برای رفع این ابهامات است.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه باید یک تعریف مشخص در مورد ارز و منشاء داخلی و خارجی وجود داشته باشد از تشکیل کارگروهی برای بازنگری مقررات ارزی که این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار دارد خبر داد.

وی افزود: این کارگروه طبقه بندی ارز با منشاء خارجی و داخلی را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه این بازنگری‌ها به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین درباره میزان پرداخت ارز مسافرتی گفت: میزان ارز مسافرتی براساس شرایط تعیین می شود و ممکن است در آینده تغییر کرده یا کم و زیاد شود و این موضوع بستگی به شرایط کلی کشور دارد.

وی افزود: براساس مقررات قبلی ارز دانشجویی به همان میزان گذشته تخصیص داده می شود و چارچوب‌ها همان چارچوب های قبلی است، به هر حال اولویت با پرداخت ارز دانشجویی نسبت به ارز مسافرتی است.

کامیاب همچنین درباره ساماندهی موسسات پولی و اعتباری گفت: برخی صندوق‌ها تحت مقررات بانک مرکزی عمل نکرده و بانک مرکزی سعی در ساماندهی آنها دارد، اما اینکه فعالیت آنها ادغام شود یا از سایر روشها استفاده شود هنوز مشخص نیست.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها