رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خبر داد:

10 کشته و زخمی در حادثه واژگونی پرادو

ترافیک نیمه سنگین در بیشتر محورهای ایران

رئیس پلیس راه راهور ناجا: ترافیک نیمه سنگین در اکثر محورها به ویژه محورهای منتهی به شهرهای بزرگ و ورودی های تهران وجود دارد.
کد خبر: ۵۹۹۳۰۸
ترافیک نیمه سنگین در بیشتر محورهای ایران

سردار سرتیپ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: به پایان تابستان رسیده ایم و موج بازگشت از سفرها از هفته پیش آغاز شده است.

سردار سرتیپ مهماندار گفت: هفته پیش هم ترافیک سنگینی را از سمت محورهای مختلف سیاحتی و زیارتی به سمت شهرهای بزرگ داشتیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: محور رشت به قزوین ، قزوین- کرج ، کرج- تهران ، همچنین چالوس به تهران ، محور آمل به تهران ، فیروزکوه به تهران و محور ورودی شهر تهران از سمت مشهد مقدس (شریف آباد- تهران) ترافیک نیمه سنگینی دارد.

سردار سرتیپ مهماندار گفت: همین وضع در محور قم به  تهران هم مشاهده می شود.

وی افزود: هر قدر به طرف شب نزدیک می شویم ، ترافیک در این محورها بیشتر خواهد بود.

سردار سرتیپ مهماندار گفت: با توجه به این که اکثر هموطنان تلاش کردند در دو روز اخیر خود را به شهر و موطن خویش برسانند ، امروز و فردا این ترافیک نیمه سنگین ، ترافیکی قابل قبول خواهد بود.

وی به هموطنان توصیه کرد بازگشت خود را به ساعات پایانی فردا موکول نکنند و از همین امروز و فردا صبح برای بازگشت استفاده کنند تا بموقع  به شهر خود برسند.

سردار سرتیپ مهماندار همچنین با درخواست از هموطنان برای پرهیز از عجله و شتاب در مسیر افزود: بیشترین حوادث نتیجه عجله و شتاب است ، به ویژه برای کسانی که در شب رانندگی می کنند.

وی گفت: در شب خستگی و خواب آلودگی چند برابر می شود و برای همین توصیه می کنیم از رانندگی در شب پرهیز و تلاش کنند در طول روز ادامه مسیر دهند.

سردار سرتیپ مهماندار افزود: رانندگان هر جا که احساس خستگی و خواب آلودگی می کنند ، حتماً استراحت کنند و سپس به حرکت خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه استقبال مردم از سفرهای تابستانی بسیار بالا بوده است ، گفت: سفرهای تابستانی نسبت به مدت مشابه پارسال 8 درصد افزایش نشان می دهد.

سردار سرتیپ مهماندار  افزود : برابر آمار تردد شمارها ، جریان ترافیک در هر ساعت به طور میانگین  344 دستگاه وسیله نقلیه در جاده های کشور تردد کرده است.

سردار سرتیپ مهماندار افزود: این عدد در مدت مشابه پارسال 320 دستگاه وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است.

سردار مهماندار با اشاره به این که وضع رانندگی هم بهبود پیدا کرده است گفت: با حضور عوامل پلیس راه در جاده ها و افزایش کنترل ها متوسط سرعت در جاده های کشور به 82 کیلومتر رسید در حالی که این عدد در سال 1390 برابر 83 کیلومتر در ساعت بود.

وی افزود: آموزش هایی که در زمینه فرهنگ ترافیک داده می شود موثر واقع شده و هم حضور و کنترل های پلیس موثر بوده است تا سرعت را در جاده های کشور کاهش دهد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها