رفتن عمو رسول را باور نمی‌کنم

خاطره بازیگر «میم مثل مادر» از ملاقلی‌پور

کد خبر: ۵۹۹۰۴۶
یادمان زنده‌یاد ملاقلی‌پور در شبکه نمایش
شبکه نمایش این هفته در بخش مرور پرونده کارگردانان و بازیگران، به پخش آثار برجسته کارگردان فقید رسول ملاقلی‌پور می‌پردازد. این فیلم‌ها ساعت 21 از این شبکه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

رسول ملاقلی‌پور کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس متولد 1334 در تهران بود. وی که در روزهای آغازین انقلاب عکاسی را به صورت آماتور آغاز کرده بود، با شروع جنگ تحمیلی به‌طور حرفه‌ای آن را ادامه داد. ملاقلی‌پور اما حین جنگ به ساخت فیلم‌های مستند جنگی از عملیات‌ها پرداخت و با ساخت فیلم کوتاه «شاه کوچک» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره وحدت شد. او نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را در سال 63 با نام «نینوا» کارگردانی کرد و به این ترتیب به سینمای حرفه‌ای راه یافت.

ملاقلی‌پور با فیلم «پرواز در شب» برنده لوح زرین بهترین فیلم از پنجمین جشنواره فیلم فجر و با «هیوا» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در هفدهمین دوره این جشنواره شد. ملاقلی‌پور در اسفند 1385 بر اثر سکته قلبی درگذشت و «میم مثل مادر» را به عنوان آخرین اثر سینمایی‌اش به یادگار گذاشت.

شبکه نمایش امشب فیلم سینمایی «بلمی به سوی ساحل» از آثار شاخص این کارگردان را پخش می‌کند. فیلم «افق» محصول 1376 نیز فردا از این شبکه پخش می‌شود. فیلم «پرواز در شب» دوشنبه و «سفر به چزابه» نیز سه‌شنبه تقدیم علاقه‌مندان سینما می‌شود. سفر به چزابه یکی از بهترین آثار دفاع مقدس است که مسعود کرامتی، حبیب دهقان نسب و فرهاد اصلانی در آن بازی می‌کنند.

فیلم‌های «نجات‌یافتگان»، «هیوا» و «مجنون» هم چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از این شبکه به نمایش درمی‌آید. در فیلم نجات‌یافتگان عاطفه رضوی نقش اصلی را بازی می‌کند. این فیلم درباره یک پرستار خانم است که بعد از حمله دشمن به بیمارستان صحرایی به همراه چند رزمنده که یکی از آنها بشدت مجروح است، همراه می‌شود. فیلم هیوا هم با بازی گلچهره سجادیه درباره همسر شهیدی است که خاطرات زندگی‌اش را مرور می‌کند.شبکه نمایش فیلم سینمایی «بازگشت پرستوها» ساخته ابوالقاسم طالبی را ساعت 13 و 15 دقیقه دوشنبه به نمایش می‌گذارد. در این فیلم که درخصوص بازگشت آزادگان به کشور است، داوود رشیدی، عنایت شفیعی، کتایون ریاحی، شهرام قائدی، رسول توکلی و بهروز شعیبی بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ترانه باران» به کارگردانی محمدجواد کاسه‌ساز در ژانر دفاع مقدس نیز ساعت 13 و 15 دقیقه جمعه تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها