سری جدید برنامه «قند پهلو» با افزودن بخش‌های جدید نظیر برگزاری اولین قندواره لبخند فجر روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۵۹۸۲۶۳
«قند پهلو» اولین قندواره لبخند فجر را برگزار می‌کند/ اعلام زمان پخش 12 قسمت جدید برنامه

به گزارش فارس، نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های شبکه آموزش سیما صبح امروز -سه شنبه ۲۶ شهریورماه- با حضور محمدمهدی قاسمی (مدیر شبکه آموزش)، اسرافیل علمداری (قائم مقام و مدیر طرح و برنامه شبکه آموزش)، منصور ضابطیان (کارگردان و تهیه‌کننده رادیو هفت)، سارا روستاپور (تهیه‌کننده و مجری گل‌آموز)، امیر قمیشی(تهیه‌کننده قندپهلو)، محمدرضا پورحسن (مدیر روابط عمومی شبکه آموزش) و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، قاسمی در این مراسم گفت: ما مدام میزان مخاطبان را رصد می‌کنیم و بازخورد برنامه‌ها را می‌بینیم و همین موضوع مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: مثلا برنامه «قند پهلو» در ماه رمضان با استقبال بسیار بالایی مواجه شد و همین باعث شد تا ما سری جدید آن را در مناسبت‌های مختلف تولید کنیم. همچنین سری جدید «برخط» نیز با فرم جدید از ابتدای مهرماه پخش می‌شود.البته برنامه‌های دستان و مشاعره نیز با شکل جدید در پاییز و زمستان پخش شوند. 

قاسمی با بیان اینکه در برنامه‌های نیمه دوم سال شبکه آموزش، قطعا در تک تک برنامه‌ها تغییر خواهیم داشت؛ عنوان داشت: در همین راستا برنامه‌های صبحی‌دیگر و دوربین ۷ از فضای تهران خارج شده و به شهرستان‌ها خواهند رفت.

به گزارش فارس، در ادامه علمداری نیز در سخنانی عنوان داشت: یکی از برنامه‌های جدید شبکه آموزش هنر بازیگری است که در آن بهرام شاه‌محمدلو به آموزش بازیگری می‌پردازد. همچنین برنامه بهترین دوران زندگی را ویژه سالمندان داریم و با همکاری رادیو نمایش نیز برنامه‌ای برای نمایش‌نامه خوانی خواهیم داشت. از روز ۳۱ شهریور تا ۱ مهر نیز از صبح تا شب به بحث بازگشایی مدارس می‌پردازیم. 

پس از آن ضابطیان در سخنانی راجع به برنامه رادیو هفت تصریح کرد: این برنامه تلاش دارد مدام و به صورت روزانه و هفتگی تغییراتی داشته باشد. امسال هم آیتم‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد ضمن اینکه ما برای ولادت امام رضا(ع)، آغاز هفته دفاع مقدس و روز فرهنگ و ادب فارسی نیز ویژه برنامه داریم.

پس از آن ضابطیان در سخنانی راجع به برنامه رادیو هفت تصریح کرد: این برنامه تلاش دارد مدام و به صورت روزانه و هفتگی تغییراتی داشته باشد. امسال هم آیتم‌های جدیدی به برنامه اضافه خواهد شد ضمن اینکه ما برای ولادت امام رضا(ع)، آغاز هفته دفاع مقدس و روز فرهنگ و ادب فارسی نیز ویژه برنامه داریم.

ضابطیان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بخش عمده‌ای از رادیو هفت به موسیقی اختصاص دارد و در این برنامه ترانه‌هایی پخش می‌شود که ما در سایر شبکه‌های تلویزیون نمی‌بینیم، آیا خطوط قرمز شبکه آموزش بازتر است یا شما از آنها عبور می‌کنید؟ اظهارداشت: همان‌طور که شما گفتید بخش عمده این برنامه به موسیقی اختصاص دارد ولی اگر شما این موسیقی‌ها را از سایر شبکه‌ها نمی‌بینید به خاطر این است که شبکه‌ها وارد دردسر نمی‌شوند و اگر موسیقی به اندازه پخش شود، هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در حقیقت یا ساختار برنامه‌ها به استفاده از موسیقی ایجاب نمی‌کند یا برنامه‌سازان به حوزه موسیقی آشنایی ندارند و نمی‌خواهند دردسرها را تحمل کنند. ما در این سال‌ها ثابت کرده‌ایم که اگر موسیقی درست استفاده شود، مشکلی ندارد. در حقیقت خود تهیه‌کننده‌ها نمی‌دانند خط قرمزها چیست و البته به نظرم این طور نیست که ما هم هر موسیقی را پخش کنیم.

روستاپور نیز در این مراسم درباره سری جدید برنامه گل‌آموز عنوان داشت: این برنامه به مدت ۵ سال پخش می‌شد ولی امسال گفتند که طرح جدیدی باید ارائه کنید. من هم طرح‌های زیادی آوردم و رد شد تا اینکه پس از ۳ ماه طرح جدیدم مورد قبول واقع شد.

وی افزود: در برنامه جدید و دکور جدید، هفت در داریم که پشت هرکدام یک راهنما قرار دارد. در این کار اسپانسرهایی هم داریم که کارهای فرهنگی انجام میدهند البته کودک به هیچ عنوان متوجه بخش مشارکتی ماجرا نخواهند شد. 

در این مراسم همچنین قمیشی در سخنانی راجع به ویژه برنامه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ما در دو روز ۳۱ شهریور و ۱ مهرماه از ساعت ۸ تا ۲۱ ویژه برنامه خواهیم داشت و در آن روزها آقای حسین محب‌اهری و آقای کدخدایی به همراه دوستان گل‌آموزی و صبحی دیگر از مدرسه شهدای رسانه برنامه را پخش خواهیم کرد.

وی درباره سری جدید قند پهلو نیز گفت: این برنامه به دلیل استقبال مخاطبان در دهه ولایت حد فاصل عید غدیر تا عید قربان ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این برنامه در ۱۲ قسمت با دکور و هیات داوران جدید با حضور رضا رفیع و آقای شکیبا ادامه پیدا خواهد کرد. بخش‌هایی از مسابقه تغییر پیدا خواهد کرد و در حقیقت بصری‌تر خواهد شد. آیتم نور، صدا، دوربین، لبخند نیز به آن اضافه شده که بخش‌هایی از درام‌های کلاسیک جهان پخش می‌شود و شرکت‌کنندگان از دل آن باید اثر طنز خلق کنند.

وی درباره سری جدید قند پهلو نیز گفت: این برنامه به دلیل استقبال مخاطبان در دهه ولایت حد فاصل عید غدیر تا عید قربان ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: بخش دیگری به نام پیگرد شاعرانه به کار افزوده شده و ضمن اینکه ما هم زمان اولین قندواره لبخند فجر را ویژه برنامه قند پهلو در اعیاد دهه فجر خواهیم داشت. این برنامه با گروه‌بندی پیرمردها؛ بانوان، دانشگاهیان و ... پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها