پرداخت هزینه‌های داروی بیماران خاص از محل اعتبارات تامین اجتماعی

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان این که اگر قرار باشد هزینه‌های دارو به سازمان پرداخت نشود در پایان امسال دچار مشکل خواهیم شد، گفت: هم اکنون از اعتبارات جاری سازمان در حال پرداخت هزینه‌های مربوط به مابه التفاوت قیمت دارو و داروی بیماران خاص هستیم.
کد خبر: ۵۹۶۴۳۸
پرداخت هزینه‌های داروی بیماران خاص از محل اعتبارات تامین اجتماعی

خلیلی نوکهن اهوازی با اشاره به این که اعتبار مشخصی در ارتباط با مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها امسال و نیز یارانه داروی بیماران خاص در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امیدواریم با انتقال هرچه سریعتر وجه، مشکل به وجود آمده برطرف شود.

به گفته وی، بخشی از اعتبارات مربوط به یارانه دارو به وزارت بهداشت تخصیص داده شده و در این وزارتخانه نیز محلی برای خرج کردن این اعتبار وجود ندارد، چرا که اعتبار مورد نظر به عنوان یارانه دارو و یارانه بیماران خاص به وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

وی افزود: هم اکنون وزارت رفاه اجتماعی و بهداشت در حال برگزاری جلساتی برای چگونگی انتقال وجه به حساب سازمان‌های بیمه گر هستند، اما باید در این راستا هرچه سریعتر اقدام شود تا اعتبار مورد نظر به حساب سازمان‌های بیمه‌گر واریز شود.

اهوازی با اشاره به این که مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی تا پایان خرداد امسال و مطالبات پاراکلینیک‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد سازمان نیز تا پایان اردیبهشت  و به حساب آنها واریز شده است، گفت: پرداخت قیمت داروها از ماه گذشته در سازمان تامین اجتماعی به روز شده است و هم اکنون تامین اجتماعی بر اساس قیمت روز افزایش قیمت دارو را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: روند انتقال ما به التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای و نیز یارانه بیماران خاص هم اکنون در دو وزارتخانه رفاه و بهداشت در حال بررسی است و احتمالا در هفته‌های اخیر مجددا جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود اما امیدواریم توافق در مورد نحوه انتقال هرچه سریعتر این اعتبار انجام و وجه مورد نظر به حساب سازمانهای بیمه‌گر به ویژه تامین اجتماعی انتقال یابد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها