متخصص بیهوشی یا همان آنستزی

پزشک متخصص آنستزی کیست ؟

رئیس انجمن بی حسی موضعی و درد با اشاره به اینکه درد‌های ستون فقرات، زانو و سر، شایع‌ترین دردها در کشور است، گفت: بیمار این حق را دارد تا از پزشک خود نوع بیهوشی و بی حسی موضعی را درخواست کند و پزشک باید به درخواست بیمار توجه کند.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۳

دکتر فرناد ایمانی در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی و ششمین کنگره سالیانه انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران با اشاره به اینکه این کنگره از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ مهرماه سال جاری با حضور گسترده اساتید خارجی و ایرانی در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: شایع‌ترین دردهایی که مردم ایران با آن درگیر هستند را دردهای مزمن به دلیل شغل است و درد ستون فقرات، درد زانو، سردرد و پس از آن دردهای سرطانی از بیش‌ترین دردهایی است که مردم با آن درگیر هستند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از تسنیم- وی در رابطه با بحث داروهای بیهوشی تقلبی گفت: هر دارویی که با مجوز وزارت بهداشت وارد کشور شده و در مراکز درمانی توزیع می‌شود در صورتی که مشکلی برای بیمار به وجود آورد باید مورد بررسی قرار گیرد تا دلیل اصلی آن آسیب مشخص شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی باید با بررسی پرونده بیمار نسبت به خطرناک بودن و یا موثر بودن داروی بیهوشی اظهارنظر کنند.
ایمانی به داروی استنشاقی هالوتان به عنوان یک داروی بیهوشی اشاره کرد و گفت: به طور مثال این دارو عوارض احتمالی دارد و داروهای بهتری برای جایگزینی آن وجود دارد اما با توجه به نوع تجویز پزشک و نوع بیماری می‌توان عوارض آن را کاهش داد و از طرفی در شرایط اقتصادی کشور این دارو اولویت خاصی ندارد و جایگزینی آن کار درستی نیست.

در بیهوشی عمومی، تمام سیستم بدن دچار عارضه خواهد شد و علاوه بر آن هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند در حالی که در اعمال جراحی اندام‌ها همچون دست و پا، شکم و چشم بی‌حس موضعی کفایت می‌کند و برای بیمار بهتر است

رئیس انجمن رژیونال آنستزی و درد در رابطه با وضعیت داروها در ایران گفت: داروهای بیهوشی ممکن است تولید داخل و یا وارداتی باشد که در شرایط مختلف کیفیت آن تغییر می‌کند. در داروهای وارداتی با توجه به تحریم‌ها هزینه‌ها بالاتر و واردات در مدت زمان بیشتری روی می‌دهد که بر کیفیت تاثیر می‌گذارد. در داروهای تولیدی با توجه به اینکه ممکن است مواد اولیه آن تولیدی و یا وارداتی باشد کیفیت آن متغیر است.

ایمانی، بیهوشی عمومی را برای سلامت بدن مضر دانست و عنوان کرد: در این نوع بیهوشی تمام سیستم بدن دچار عارضه خواهد شد و علاوه بر آن هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند در حالی که در اعمال جراحی اندام‌ها همچون دست و پا، شکم و چشم بی‌حس موضعی کفایت می‌کند و برای بیمار بهتر است و بیمار نیز این حق را دارد تا از پزشک خود نوع بیهوشی و بی حسی موضعی را درخواست کند و اگر پزشک این درخواست بیمار را توجه نکند به نوعی تخلف کرده است.
رئیس انجمن رژیونال آنستزی (بی حسی موضعی) و درد ایران با اشاره به اهمیت بیهوشی و کنترل درد خاطرنشان کرد: هنوز بیمه‌ها برخی تعرفه‌های ارتوپدی، جراحی، بیهوشی و ... را پوشش نداده‌اند و چون بیمار باید هزینه‌های درمان‌ از جمله بیهوشی را بپردازد چهار سال است که به دنبال حمایت بیمه‌ها هستیم.
انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران (ISRAPM) یک انجمن تخصصی بیهوشی است که پزشکان و پژوهشگران در گرایش رژیونال آنستزی (بی حسی موضعی) و درد در آن فعالیت می‌کنند. این انجمن یک انجمن پزشکی است و بنیان آن بر پایه آموزش، تربیت، و پژوهش در زمینه رژیونال آنستزی و درد می باشد. انجمن رژیونال آنستزی و درد ایران در تیرماه ۱۳۸۶ تاسیس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها