دیپلماسی بسکتبالی برای بهبود روابط آمریکا و کره شمالی

وقتی روابط دیپلماتیک بین دو کشور حسنه و مناسب نباشد، به هر روشی متوسل می‌شوند تا بتوانند آسمان تیره و تار این روابط را تا حدودی شفاف کنند.
کد خبر: ۵۹۶۰۹۰
دیپلماسی بسکتبالی برای بهبود روابط آمریکا و کره شمالی

این روش‌های تازه حتی ممکن است از اصول مرسوم در دنیای دیپلماسی نیز فاصله فراوانی داشته باشد. رابطه آمریکا و کره شمالی نیز از آن روابطی است که سال هاست روی خوش به خود ندیده است.

حال یک آمریکایی که سر و کاری هم به دنیای سیاست ندارد دنبال بهبود روابط میان این دو کشور است.

دنیس رودمن حدود هفت ماه پیش و پس از سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به پیونگ‌یانگ سفر کرد.

همان زمان رسانه‌های آمریکایی از او به دلیل این سفر و دیدار با رهبر کره‌شمالی انتقادهای فراوانی کردند، اما رودمن بدون توجه به این انتقادها از دستاوردهای خود از این سفر می‌گفت و دنبال راهکاری برای بهتر شدن رابطه دو کشور بود.

او حتی رهبر کره شمالی را دوست خود خطاب کرد و یک‌بار خطاب به او گفت: پدربزرگ و پدرت کارهای ناشایستی انجام دادند اما تو به‌دنبال تغییر اوضاع هستی.

حال با گذشت چند ماه از این سفر، او پیشنهاد تازه‌ای داده که رنگ و بوی ورزشی دارد، اما هدفش سیاسی است. آن‌گونه که منابع خبری همچون ایسنا گزارش داده‌اند، این بسکتبالیست پیشین آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت ‌دنبال راه‌اندازی یک تیم بسکتبالیست کره‌ای است که چند بازی با یک تیم آمریکایی در این کشور منزوی کمونیستی در دی ماه برگزار کند.

رودمن در این کنفرانس خبری سخنانش را این‌گونه ادامه داد: دوست داشتم از راه ورزش برای ثروت اندوزی استفاده کنم اما پول مهم نیست. باید چشم باراک اوباما باز شود.اوباما و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می‌توانند در سوئیس، لندن، ایرلند یا هر جای دیگر ملاقات کنند ولی به جای صحبت کردن در مورد سیاست، درخصوص چیزهای دیگر حرف بزنند.

گفته می‌شود رودمن در حال تمرین دادن به یک تیم بسکتبال کره‌ای است که در روز تولد رهبر کره‌شمالی در دی ماه دو بازی را در پیونگ یانگ، برابر یک تیم آمریکایی انجام دهد.

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها