جلسه روز گذشته شورای شهر گرچه هیچ مصوبه‌ای برای تهرانی‌ها نداشت، اما حاشیه‌های فراوانی داشت؛ با این‌ که انتظار می‌رفت با انتخاب شدن شهردار تهران، التهاب سیاسی که فضای شورای شهر را در برگرفته بود، فروکش کند، اما برخلاف انتظارها همچنان حاشیه‌های انتخابات داغ بود و بیشترین وقت این جلسه به خط و نشان کشیدن اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر گذشت.
کد خبر: ۵۹۶۰۲۳

احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه، با یادآوری جلسه قبل شورای شهر که موضوع آن انتخاب شهردار تهران بود، به جو صمیمی این جلسه اشاره کرد و گفت: محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی در تمام طول رای‌گیری با تعامل مثبت و سازنده در اتاق انتظار نشستند و در پایان هم ماندند تا نتیجه آرا مشخص شود، اما متاسفانه برخی رسانه‌ها واقعیت را به گونه‌ای دیگر منعکس کردند.

وی گفت: بنده تلاش می‌کنم از هر دو مدیر باادب، بااخلاق و کاردان استفاده کنم و امیدوارم با فضایی که می‌سازیم کسی نتواند شادابی ناشی از حماسه سیاسی شهروندان را به کامشان تلخ کنند و شورای شهر را محل خدمت به مردم می‌دانیم.

راستگو: اصلاح‌طلب هستم، اما به قالیباف رای دادم

الهه راستگو در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده طی چند روز اخیر درباره رای وی به محمدباقر قالیباف گفت: من به عنوان نماینده منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات با وجود احترامی که برای خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قائل بوده و هستم و با شناختی که از تخصص و تجارب آقای هاشمی داشتم و پس از بررسی‌های همه‌جانبه و مقایسه سوابق، تجارب و برنامه‌های وی در مقایسه با قالیباف و با توجه به نیمه تمام بودن بعضی طرح‌های شهری و هزینه‌های کلان اقتصادی که در این برهه از زمان برای مردم شهر تهران وجود دارد، به قالیباف رای دادم و امیدوارم عملکرد شایسته وی موجب خوشحالی و دلگرمی مردم شهرمان،‌ همکاران شورا و شهرداری تهران شود.

وی گفت: لازم به ذکر است افرادی درخصوص اینجانب اظهارنظر کرده‌اند که اصلا هیچ سابقه سیاسی نداشته و ندارند و تقریبا اکثر افراد همگروه من که به شورا راه یافتند قبل از شورا می‌گفتند شورا جای کار سیاسی نیست؛ ولی آنچنان در کار سیاسی فرو رفته‌اند که تقریبا مسائل مردم را به فراموشی سپرده‌اند.وی افزود: وظیفه من و همکارانم در مقابل مردم شریفی که به ما رأی داده‌اند، ایجاد فضایی آرام توام با شادی و نشاط و به دور از تنش و سیاسی کاری جهت فراهم کردن زندگی سالم و رو به تعالی است.

ترک جلسه از سوی برخی اعضا

نطق الهه راستگو، مورد اعتراض اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران قرار گرفت به‌طوری که برخی اعضا هنگام سخنرانی وی به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

پس از این اقدام، فاطمه دانشور یکی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران درباره دلیل ترک جلسه با بیان این‌ که اقدام خانم راستگو موجب نفاق بین اعضای شورای شهر شده است، گفت: خانم راستگو از نظر سیاسی خیانت کرد، او با فهرست اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شد.

برخی اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر که به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده بودند، پس از پایان نطق راستگو دوباره به جلسه بازگشتند.هر چند مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران تلاش می‌کرد تا با حل و فصل این موضوع، جلسه شورا را به روال عادی بازگرداند، اما فضای شورا کاملا متشنج بود.

دنیامالی: رضایت 80 درصدی از عملکرد قالیباف

احمد دنیامالی نیز درباره حاشیه‌های جلسه انتخاب شهردار تهران با بیان این ‌که به قالیباف رای داده است، گفت: هر یک از اعضای شورای شهر می‌تواند به هر کسی که احساس کردند، قابلیت‌های بیشتری برای اداره شهر تهران دارد، رأی بدهد.

وی با بیان این ‌که همان دوستانی که ‌اکنون حرف حزبی می‌زنند، پیش‌تر از این گفته بودند که نمی‌خواهند در شورای شهر بحث‌های سیاسی و حزبی کنند، افزود: شهرداری و شورای شهر محل سیاسی نیست و خدماتی است، باید از این‌گونه سیاست‌زدگی که به وحدت مجموعه ضربه می‌زند، دوری کنیم.

دنیامالی تاکید کرد: قالیباف هشت سال در شهر تهران کار کرده است و براساس نظرسنجی صورت گرفته 80 درصد مردم تهران از عملکرد قالیباف راضی بوده‌اند.

ماجرای صندلی اعضای شورا

پس از آرام شدن جو، صحن علنی شورا وارد دستور جلسه شد. نکته جالب این‌ که نخستین دستور جلسه موضوع صندلی و جای اعضای شورا بود، گروهی درخواست کردند صندلی افراد تعیین شود، برخی اعضا نیز به جای خود معترض بودند و در این میان لبخندهای افراد ساکت جلسه گویای این بود که این دستور جلسه در شأن شورا نیست.بخش دیگری از جلسه به بررسی تشکیل کمیسیون‌های اصلی شورا و در صورت نیاز افزایش تعداد این کمیسیون‌ها گذشت که به دلیل حساسیت موضوع و نیازی که به بررسی بیشتر در این زمینه احساس می‌شد یک فوریت این طرح به تصویب رسید و قرار شد تصمیم‌گیری در این زمینه به جلسات بعدی شورا موکول شود.

پوران محمدی / گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها