قرار است 2 میلیون تومان به عنوان مابه التفاوت حج به زائران بازگردانده شود

واریز 900 هزار تومان از امروز به حساب زائران

رئیس سازمان حج و زیارت از واریز 900 هزار تومان به عنوان سهم سازمان حج از محل صرفه‌جویی‌ها به حساب همه زائران ایرانی حج ۹۲ از امروز خبر داد و گفت: قرار است در جلسه‌ای با مدیرعامل بانک ملی، زمان واریز ما به التفاوت سهم بانک نیز که یک میلیون و صدهزار تومان است، مشخص شود.
کد خبر: ۵۹۵۲۸۳

به گزارش جام‌جم، دیروز نخستین نشست خبری تمتع 92 در سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این جلسه که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت حضور داشتند، سعید اوحدی افزود: برای تمتع امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا در هزینه و وقت زائران صرفه‌جویی شود.به گفته اوحدی امسال برای نخستین بار پروازهای زائران به شکلی تنظیم شده است که در وقت آنها حدود هفت ساعت صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در کل 64 هزار نفر به سرزمین وحی می‌روند که در این بین 61 هزار نفر زائر و 3000 نفر نیز عوامل ستادی حج مانند پزشکان و روحانیون هستند.

این درحالی است که اولین پرواز زائران بیست و سوم شهریورماه ازفرودگاه مهرآباد انجام شده و آخرین پرواز برگشت نیز هجدهم آبان ماه وارد کشورمان می‌شود. علاوه بر این مدت اقامت زائران براساس پرواز‌ها 30 تا 36 روز تخمین زده می‌شود، به این شکل که هزینه 30 روز محاسبه شده و از زائران دریافت شده است ولی هزینه اقامت زائرانی که بیشتر از این مدت در سرزمین وحی می‌مانندبه عهده سازمان حج و زیارت است.

اوحدی با اشاره به این‌که با خرید و فروش فیش حج مخالفیم، عنوان کرد: آنچه که در سازمان بورس خرید و فروش می‌شود کالاست و جایز نیست فیش حج زائران را به عنوان کالای سرمایه‌ای ببینیم.

دغدغه کرونا را نداشته باشید

در ادامه نشست خبری حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره آخرین خبرها از شیوع ویروس کرونا بیان کرد: طبق آخرین بررسی‌های ما این ویروس در ریاض مشاهده شده به همین دلیل جای نگرانی برای زائران نیست هرچند که تیم پزشکی کاروان‌ها را همراهی کرده و نکات ایمنی را به آنها گوشزد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره تاسیس بانک حج خاطرنشان کرد: چنین بانکی مشکل زائران را بر طرف نمی‌کند بنابراین باید به فکر راهی برای افزایش سود آنها باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها