روان‌شناسی جمعی ما ایرانی‌ها نشان داده احساسی هستیم؛ از فوتبالمان گرفته تا مسائل اجتماعی و سیاسی، با یک غوره سردمان می‌شود و با یک مویز گرم می‌شویم.زود خوشحال و امیدوار می‌شویم و سریع ناامیدی مطلق سراغمان می‌آید.
کد خبر: ۵۹۴۶۱۶
آنها سوپرمن نیستند

اهل صبر و حوصله نیستیم، هر چند که مردم نجیب و با حوصله‌ای بوده‌ایم وقتی چاره جز صبر نبوده است.

با این تفاسیر از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان، مدام این زمزمه‌ها بوده که قرار است اتفاقات بزرگی در حوزه‌های مختلف، خصوصا سیاسی و اقتصادی رخ بدهد. حوزه اجتماعی هم به دور از این نگاه‌ها و البته انتظارات نبوده است.

آموزش و پرورش که در دولت قبل با تغییرات اساسی مواجه شده است، با انتقادات درستی رو‌به‌رو‌ست.

دانشگاه‌ها نیازمند فضای جدیدی هستند و یا سیاست‌های حوزه گردشگری باید با بازنگری شود. مهم‌ترین مطالبات در حوزه اجتماعی هم به مباحث نظام سلامت برمی‌گردد که اتفاقا پر چالش شده و واقعا نیازمند حضور و حمایت دولت است.

هزینه‌های درمان،کمبود دارو و دسترسی محدود به خدمات مناسب در این حوزه سرفصل این چالش‌ها محسوب می‌شود.

اما حضور متولیان این حوزه‌ها به عنوان وزیر یا سرپرست در هفته‌های اخیر در رسانه‌ها نشان داده که صحبت از تغییرات شبیه به وعده و وعید نیست.

نحوه انتقاد از سیاست‌های قبلی نیز با ادبیات و لحنی مطرح نمی‌شود که همه چیز در گذشته با خطا و بدون دقت بوده و تنها تصمیمات جدید می‌تواند راهگشا باشد.

در واقع جایی که کم‌کاری بوده معمولا با صفاتی چون شتابزده، بدون کارشناسی و نیاز به بازنگری و کلمات مشابه همراه بوده است اما در هفته‌ای که گذشت، وزیر بهداشت در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها جمله جالبی را بر زبان آورد که نشان می‌دهد اگر برنامه‌های جدید در فضایی شفاف، بدون وعده و منطقی عنوان می‌شود، از آن طرف نیز باید انتظارات و مطالبات در فضایی منطقی پیش برود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: وزرا هم مثل مردم هستند و افراد سوپرمن و خارق‌العاده‌ای نیستند، بنابراین بهترین کمک رسانه‌ها به مسئولان این است که فرصت فکر کردن و مطالعه بدهند تا مانند گذشته تحت فشار رسانه‌ها تصمیمات غیر کارشناسی نگیریم و شش ماه بعد مجبور شویم تجدیدنظر کنیم.

حرف وزیر بهداشت منطقی است البته علاوه بر انتظارات منطقی این مساله نیز نباید فراموش شود که خواسته‌های مردم باید منتقل و پیگیری شود، اما به‌گونه‌ای درست و پایدار تا رسیدن به نتیجه.

مستوره برادران نصیری - دبیر گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرسی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
۰
۰
كاش این نوع تسلی خاطر دادن ها را زمان احمدی نژاد هم می گفتید زمانی كه مخالفانش یورش می آوردند و به او بهتون می زدند . حالا ما احمدی نژادی ها چون متین و موقر هستیم و اغلب مان دین و ریشه خدایی داریم می نشینیم و همانند گذشته آن ها نا آرامی نمی كنیم . نشستیم ببینیم روحانی به پای احمدی نژاد می رسد و در نهایت جوجه را آخر پاییز با خود شما می شماریم !

نیازمندی ها