فتحالله امی درباره کاهش مدت اعتبار معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر اظهار داشت: معاینه فنی خودروهای نو یک استاندارد جهانی دارد و باید مورد رعایت قرار گیرد.
مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا با اعلام اینکه خودروهای نو در کشور با هم متفاوت است، افزود: در کشور در کنار خودروهای صفر کیلومتر داخلی، خودروهای صفر کیلومتر وارداتی نیز تردد میکند، بر همین اساس نمیتوان در اینباره تصمیم کلی اتخاذ کرد.
وی متذکر شد: در این باره باید بررسیهای کارشناسانه صورت گیرد و سازمان محیط زیست در نهایت نتیجه را اعلام نظر کند.
مجری سابق طرح جامع کاهش آلودگی هوا ابراز داشت: درباره افزایش مدت اعتبار معاینه فنی خودروها به پنج سال، مجلس شورای اسلانی، یک جا تصمیم گرفته و موضوع را به همه خودروها جامعیت داده است.
امی بیان داشت: مدت اعتبار معاینه فنی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل در کشورهای مختلف، متفاوت است.
به گفته وی، در کشور آلمان خودرویی که بیش از صدهزار کیلومتر تردد میکند از رده خارج، محسوب میشود و یا به سایر کشورها منتقل میگردد.
این کارشناس ارشد محیط زیست افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور، تصویب و اجرای قانون پنج ساله معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر، اشتباه بوده است. وی با تأکید بر ضرورت تغییر معاینه فنی خودروها، خاطرنشان کرد: این قانون باید تغییر کند. (فارس)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد