جاده دوباره رنگ خون گرفت

در دو حادثه جداگانه در جاده‌های کشور 16 نفر جان باختند و 10 نفر دیگر بشدت زخمی شدند. در یکی از این حوادث، راننده یک کامیون با در هم کوبیدن چند خودرو ده نفر را کشت و دو خودرو نیز آتش گرفت.
کد خبر: ۵۹۳۱۷۷
جاده دوباره رنگ خون گرفت

سردار محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور در گفت‌وگو با جام‌جم، با اشاره به حادثه رانندگی در کیلومتر 80 جاده سبزوار به شاهرود افزود: ساعت 12 و 5 دقیقه روز جمعه واژگونی یک دستگاه خودرو به ماموران پلیس گزارش و با اعزام ماموران پلیس راه و اورژانس به محل مشاهده شد در پی این حادثه به دلیل توقف دیگر خودرو‌های عبوری برای تماشای صحنه تصادف، ترافیک سنگینی در جاده ایجاد شده است.

فرمانده پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: ده دقیقه پس از این حادثه، ناتوانی راننده در کنترل یک دستگاه کامیون که در سراشیبی محل سانحه قرار گرفته بود، باعث شد این کامیون سه دستگاه خودروی پراید، یک خودروی پژو پارس و یک خودروی پژو 206 و یک تریلی را در هم کوبد.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: در پی این حادثه کامیون، خودروی پژو پارس را با خود کشید و به دنبال باز‌شدن در خودروی سواری، پنج سرنشین آن به بیرون پرتاب شده و به طرز دلخراشی در زیر کامیون جان باختند.

سردار مهماندار اضافه کرد: در ادامه با برخورد کامیون به یک خودروی پراید، سه سرنشین آن نیز کشته شدند و ارابه مرگ پس از برخورد با یک خودروی دیگر، همراه با این خودرو آتش گرفت و سه نفر از سرنشینان آن در میان شعله‌های آتش جانشان را از دست دادند. در پی این حادثه ده نفر دیگر زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافتند. پنج نفر از آنها به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری شدند.

 دلیل حادثه

فرمانده پلیس راه کشور در پاسخ به پرسش جام‌جم در ارتباط با علت حادثه گفت: پس از این سانحه دلخراش یک تیم از کارشناسان پلیس راه بررسی در این زمینه را آغاز کرد. راننده کامیون مدعی است به دلیل نقص فنی، سیستم ترمز عمل نکرده است، اما احتمال می‌رود وی خسته بوده یا توجهی به جلو نداشته است که تحقیق در این باره ادامه دارد.

سردار مهماندار در ارتباط با میزان خسارت‌ها نیز یادآور شد: یکی از دلایل مهمی که باید در این حادثه به آن توجه داشت، توقف خودرو‌های عبوری برای تماشای صحنه تصادف است که متاسفانه با تنگ شدن معبر عبوری و ناتوانی راننده در کنترل کامیون، این حادثه رقم خورد و خسارت جانی و مالی فراوانی به مردم و مسافران تحمیل شد.

وی ادامه داد: متاسفانه شهریور هرسال به دلیل افزایش مسافرت‌ها، شاهد بیشترین آمار تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور هستیم که به دلیل شتاب، عجله، خستگی و سبقت‌های غیرمجاز، حوادث دلخراشی رخ می‌دهد.

حادثه دوم:

فرمانده پلیس راه کشور در ادامه به یک حادثه خونین دیگر رانندگی اشاره و عنوان کرد: دومین حادثه ساعت 21و 20 دقیقه روز جمعه در محور رامهرمز ـ ایذه و در کیلومتر 65 رخ داد و راننده یک خودروی پژو 405 بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و با سبقت غیرمجاز، با یک دستگاه کامیون که از مسیر مقابل در حرکت بود، برخورد کرد و متاسفانه شش سرنشین خودروی سواری به طرز دلخراشی جانشان را از دست دادند.

هشدار‌ها را جدی بگیرید

رئیس پلیس راه کشور با هشدار به رانندگان تاکید کرد بی‌توجهی به قوانین و مقررات جاده‌ای، زمینه‌ساز آسیب به راننده و سرنشینان خودروست. فراموش نکنیم رانندگی در جاده‌ها با رانندگی داخل شهر تفاوت بسیار دارد و افراد بی‌تجربه با سرعت و سبقت غیرمجاز، خود و دیگران را دچار مشکل می‌کنند.

وی افزود: در هر دو ساعت رانندگی، راننده باید خودرو را در محل‌های تعیین شده در حاشیه جاده‌ها متوقف و 10 دقیقه نرمش و استراحت کند تا اکسیژن لازم به مغز برسد و بتواند تصمیم مناسب را هنگام بروز خطر بگیرد.

رانندگان توجه داشته باشند توقف در محل تصادف دیگر خودرو‌ها بسیار خطرناک است و علاوه بر ترافیک، می‌تواند به رخدادهای دلخراش مانند حادثه اخیر در جاده سبزوار به شاهرود منجر شود. لذا به این موضوع فکر کنید که حادثه همیشه برای دیگران نیست و هر لحظه ممکن است برای خود ما رخ دهد.

ناصر صبوری - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
هم وطن دل سوز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
چرا مردم مچل می كنین یه باره بگین اتوبان تهران شمال را راه نمی اندازن با این جاده قدیمی این همه مردم تصادف می كنند و می میرن به درك به ما چه
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
۰
۰
این جنایت است ومقصر اصلی راهنمایی رانندگی ووزارت راه است باید حداقل راههای بین مراكز استانها بهم دیگر اتوبان باشد متاسفانه بیشتر استان ها از این نعمت محروم هستند
ش. پورنعمت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
خدا نكنه دیگه از این اتفاقها بیافتد خیلی دلخراش است.

نیازمندی ها