نامه۱۴۰ نماینده کنگره آمریکا به اوباما:

جنگ سوریه بدون مجوز کنگره نقض قانون اساسی است

140 قانونگذار آمریکا، از جمله 21 نماینده دموکرات، با امضای نامه‌ای خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور تصریح کرده‌اند دخالت نظامی آمریکا در سوریه بدون مجوز کنگره نقض قانون اساسی این کشور است.در این نامه خطاب به اوباما تاکید شده است: «اگر شما فکر می‌کنید که اقدام نظامی در سوریه ضروری است، کنگره می‌تواند به درخواست شما تشکیل جلسه دهد.»
کد خبر: ۵۹۲۷۳۵
جنگ سوریه بدون مجوز کنگره نقض قانون اساسی است

به گزارش نشریه آمریکایی هیل،این نمایندگان با امضای این نامه در روز پنجشنبه خواستار آن شدند که نقش کنگره در تصمیم به استفاده از زور نظامی در سوریه نادیده گرفته نشود.

در نامه آمده است: «وارد کردن ارتش ما در سوریه هنگامی که هیچ تهدید مستقیمی متوجه آمریکا نیست و بدون مجوز قبلی کنگره، اصل تفکیک قوا در قانون اساسی را نقض می‌کند.»

در ادامه این نامه خطاب به آقای اوباما تصریح شده است: «اگر شما فکر می‌کنید که اقدام نظامی در سوریه ضروری است، کنگره می‌تواند به درخواست شما تشکیل جلسه دهد.»

امضا کنندگان این نامه همچنین به رئیس جمهور کشورشان یادآوری کرده‌اند که تصمیم وی برای صدور مجوز جنگ در لیبی در سال 2011 بدون چراغ سبز کنگره هم نقض قانون اساسی این کشور بوده است.

این خبر در حالی اعلام شده که پارلمان انگلیس شب گذشته (پنجشنبه 7 شهریور) در اقدامی غیرمنتظره به طرح پیشنهادی آقای «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس، برای دخالت نظامی در کشور سوریه به عنوان پاسخی به ادعاهای استفاده دولت این کشور از سلاح‌های شیمیایی رأی منفی داد.

به دنبال اعلام این خبر، امروز (جمعه 8 شهریور) گزارش‌هایی از مخالفت دست‌کم ده عضو ائتلاف ناتو، از جمله انگلیس، منتشر شد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته برای اعتمادسازی دیر شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
۰
۰
امریكا در باطلاق سوریه در حال دست و پا زدن است ظهارات جان كری « ما همه چیز را در خصوص استفاده از سلاح شیمیائی در سوریه را میدانیم» جان كری درست می گوید چون استفاده از سلاح شیمیائی كار امریكا است . یعنی مردم امریكا اینقدر احمق هستند كه حرفهای جان كری را باور كنند؟ نمی دانند این فتنه هم متعاقب همان فتنه ترور رفیق حریری و صدها مسئله دیگر... برای آزاد اندیشان روشن است كه امریكا دارد تلاش مذبوحانه می كند كه بر جنایات خود در سراسر جهان سرپوش بگذارد خاك بر سرآن سران اعراب كه برای مسائل مادی مردمشان را فدای منویات غرب می كنند اینها چند سال بعد از اسد می خواهند زنده بمانند؟ زنده باد ایران زنده باد ایران.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
۰
۰
اوباما صد در صد حمله می كند. اما انگلیس زرنگی كرد
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
۰
۰
مثل اینكه داره مرگ بر امریكا محقق می شه. ما35 ساله شعار دادیم وحالا مثل اینكه زمان عمل است .به آنها خواهیم آموخت كه با كه طرف اند.

نیازمندی ها