صادقی : استقلال روز به روز بهتر می شود

کد خبر: ۵۹۲۱۹۷
صادقی : استقلال روز به روز بهتر می شود

امیرحسین صادقی، جزو آخرین استقلالی‌هایی بود که در فصل نقل و انتقالات به تیمش وفادار ماند و به‌رغم اطلاع از مشکلات مالی آبی‌ها، به قول خودش وفادار ماند تا در راه رسیدن این تیم به ستاره سوم آسیایی‌اش، قلعه‌نویی و هم‌تیمی‌هایش را یاری دهد. او در هفته‌های آغازین این فصل همراه دیگر بازیکنان استقلال در خط دفاع، عملکرد شایسته‌ای نداشت و خودش نیز از این بابت دل‌خوشی ندارد، هر چند معتقد است این مشکل بسادگی قابل جبران است. صادقی با تجربه همراهی تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی آلمان، امیدوار است از سوی کارلوس کرش انتخاب شود و فرصت حضور در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل را از دست ندهد. با او گفت‌وگویی داشته‌ایم که می‌خوانید.

قبول داری تمدید قراردادت با استقلال کمی غیرعادی بود؟

خیر، من هم مانند سایر بچه‌های تیم مذاکره کردم و قراردادم تمدید شد.

اما تاکنون شنیده بودی بازیکنی با دریافت سند اتومبیل مدیرعامل باشگاهش راضی به عقد قرارداد شود؟

این ‌که بازیکنانی با دریافت سوئیچ خودروهای آنچنانی پای میز مذاکره نشسته و قراردادشان را امضا کرده‌اند، دیگر قدیمی شده و کار تازه‌ای نیست.

منظورت بازیکنان پرسپولیس هستند که فصل پیش بخشی از قراردادشان را ماشین پورشه گرفتند؟

من از کسی یا تیمی نام نمی‌برم، اما مطمئن هستم مخاطب فوتبالی من خودش متوجه می‌شود منظور من چه تیمی است.

اما چطور راضی شدی فتح‌الله‌زاده اتومبیل لکسوس خود را به تو بدهد؟

من راضی نشدم، حاج آقا مرا راضی کرد و خودش این‌طور خواست. چون من نیاز شدیدی به پول داشتم و باید هر طوری بود بخشی از مطالباتم را وصول می‌کردم، چون خودم هم به دیگران بدهکار بودم.

چقدر طلبکار بودی؟

رقم و میزانش بماند، اما همین‌قدر بگویم که من از فصل دهم کلی طلب دارم و این جدا از مطالباتم از فصل گذشته است که به استقلال برگشتم. خلاصه این‌ که بدون تعارف به حاج آقا گفتم مشکلم چیست و او هم ماشین‌اش را پیشنهاد کرد و من هم که از اوضاع مالی باشگاه مطلع بودم بدون تعارف دیدم اگر همین را هم نگیرم، شاید از دستم برود.

حرف‌هایی که در مورد خرابی ماشین پس از به نام زدنش در برخی نشریات از قولت چاپ شد، حقیقت داشت؟

به هیچ‌وجه، من به شوخی داشتم خوبی‌های ماشین را توصیف می‌کردم که یک نفر آن حرف‌ها را برعکس به روزنامه‌ها منتقل کرد و آن ماجرا پیش آمد. البته من ماجرا را برای آقای فتح‌الله‌زاده گفتم و همه چیز حل شد.

ته دلت به این کار راضی بودی؟

نه، اما چاره‌ای هم جز این نداشتم و نمی‌توانستم کاری غیر از آن انجام دهم. دیدید که همین چند هفته پیش حاج آقا یک واحد آپارتمانش را هم به حنیف عمران‌زاده داد تا کارش راه بیفتد.

آیا این روش برای اداره باشگاه منطقی است؟

به هیچ وجه درست نیست و آن را نمی‌پسندم. اصلا چرا مدیرعامل باید اموال شخصی‌اش را صرف تیمداری کند؟ مگر ما تیم دولتی نیستیم؟ وزارت ورزش باید در این مواقع دست باشگاه را بگیرد و نگذارد کار به اینجا بکشد. من نمی‌دانم چرا با خصوصی شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مخالفت می‌شود. مطمئن هستم اگر این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شود نه‌تنها هزینه‌هایشان را خودشان تامین می‌کنند، بلکه کلی هم پول پس‌انداز می‌شود تا در دیگر امور مانند رسیدگی بهتر به تیم‌های پایه و از این دست کارها هزینه شود. به نظر من مدیرعامل باید فقط به باشگاهداری بپردازد و خواسته‌های فنی‌ تیم را برآورده کند، نه این‌ که مدام به دنبال تامین پول باشد.

حالا از شرایط خود راضی هستی؟

نه، البته منظورم بیشتر شرایط آمادگی جسمانی‌ام است. چون دیر به تمرینات استقلال آمدم، نتوانستم در دوران بدنسازی کنار تیم باشم و خوب تمرین کنم. با این حال تمرینات فوق‌برنامه را با اطلاع کادر فنی در دستور کار دارم تا هر چه سریع‌تر عقب‌افتادگی خود را جبران کنم.

فکر می‌کنی جبران بشود؟

البته که می‌شود. همین حالا هم شرایطم خیلی بد نیست و باید بهتر از این باشم.

انتظار داشتی از سوی کرش به تیم ملی دعوت شوی؟

من همیشه چنین انتظاری داشته و دارم. اگر با این فکر به میدان نروم که دیگر روز بازنشستگی‌ام است. شکر خدا فصل پیش هم استقلال با آمار خوبی که در گل‌های خورده‌اش داشت، عنوان بهترین خط دفاع را از آن خود کرد. این مساله از دلایل دعوت شدنم به تیم ملی بود و وقتی هم به چشم کرش آمدم سعی کردم با تمام وجود برای تیم ملی بازی کنم.

با این حرف که تیم ملی با تفکرات استقلالی به جام جهانی رسید تا چه اندازه موافقی؟

در این ‌که ارکان اصلی تیم ملی را در بازی‌های آخر استقلالی‌ها تشکیل دادند شکی نیست و من، منتظری، نکونام، بیک‌زاده، حیدری و جباری در دو سه منطقه اصلی، استخوان‌بندی اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دادیم. اما باید این را هم در نظر گرفت که شاید همین بازیکنان را اگر به دست یک مربی دیگر می‌دادند نمی‌توانست با آنها موفق بشود و این هنر کارلوس کرش بود که توانست از تلفیق بازیکنان استقلال با دیگر نیروهایش با اقتدار و کسب 9 امتیاز از سه بازی آخر، راهی جام جهانی شود. در این میان فکر می‌کنم سهم استقلال هم در این موفقیت کم نبود، اما همه‌اش هم نبود.

گفتی از دلایل دعوت‌شدنت به تیم ملی، آمار بهترین خط دفاع بود که استقلال داشت، اما شما فصل پیش در کل 16 گل خورده بودید، در حالی که در این فصل و تا پایان هفته ششم، هفت گل خورده‌اید؟

بله، دلایلش هم مشخص است.

دلایلش چیست؟

خب من و منتظری که در این هفته‌ها بازیکنان ثابت تیم در خط دفاع هستیم بدنسازی کامل انجام نداده‌ایم و درست است که نباید این مساله را بهانه قرار داد، اما به هر حال بخشی از موفقیت یک بازیکن هم حفظ آمادگی کامل بدنی‌اش است و نمی‌توان بسادگی از کنار آن گذشت. ضمن این ‌که وقتی یک تیم گل می‌خورد از آن جلو تا آن عقب همه مقصر هستند، اگر نگاه کنید می‌بینید استقلال در تمام خطوط بازیکنانی با شرایط مشابه من و پژمان دارد و آنها هم مثل ما بدنسازی کافی نکرده‌اند. ما اکنون لابه‌لای تمرینات‌مان هفته‌ای دو جلسه به سالن وزنه و تپه می‌رویم و روی این موضوع کار می‌کنیم. البته یک نکته مهم دیگر هم به ناهماهنگی بازیکنان جدید و قدیم برمی‌گردد. به همه اینها مصدومیت ساموئل و بیک‌زاده را هم اضافه کنید، چون از وقتی آنها مصدوم شده‌اند، کار سخت‌تر هم شده است.

شرایط روحی مهدی رحمتی خوب است؟ آخر چند گل دور از انتظار خورد که باعث تعجب بود؟

شرایط مهدی عالی است و او با تمام قدرت کار می‌کند. آن گل‌ها را هم هر دروازه‌بان دیگری بود، می‌خورد. رحمتی هفته به هفته بهتر می‌شود و ما هم در خط دفاع به همان شرایط قبلی باز خواهیم گشت.

چقدر مطمئن هستی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوی؟

این به نظر او بستگی دارد و من پیشگو نیستم. فقط باید خوب تمرین کنم و به فکر موفقیت استقلال باشم که اگر در این کار موفق باشم به هدف دیگرم هم خواهم رسید. مطمئن باشید همه تلاشم را می‌کنم تا همراه تیم ملی به جام‌جهانی برزیل بروم.

محمدرضا مدنی‌ /‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها