عربستان در قبال سوریه

واکنش غیر قابل تصور پوتین

منابع غیر رسمی از واکنش غیر قابل تصور پوتین در برابر حمله احتمالی آمریکا به سوریه خبر داده‌اند.بر اساس اظهارات این منابع غیر رسمی پوتین دستور آماده باش کامل به واحدهای موشکی، هوایی و دریایی ارتش سرخ را صادر کرده‌ است.
کد خبر: ۵۹۲۱۷۹
واکنش غیر قابل تصور پوتین

به گزارش جام جم آنلاین در حالی که آمریکا همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد و علیرغم این که بازرسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند، یک منبع سوری از تصمیم جدی رئیس جمهوری روسیه برای هدف قرار دادن عربستان در صورت حمله نظامی به سوریه خبر داده است.

مسکو که بارها نسبت به حمله نظامی به سوریه، به آمریکا هشدار داده‌ است اکنون با جدی‌تر شدن این اقدام نظامی یکی از ابزارهای بازدارنده جنگ افروزی‌های آمریکا را تهدید و مقابله به مثل می‌داند.

یک منبع سوری در همین زمینه اعلام کرده، پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است؛در صورت حمله نظامی به سوریه به بمب افکن های سنگین روسی دستور حمله به عربستان را صادر می‌کند.

مقامات سیاسی و نظامی آمریکا هم همچنان اقدامات تبلیغاتی و تدارکاتی خود را انجام می‌دهند.رسانه‌های آمریکایی و غربی که از چند ماه پیش تبلیغات گسترده خود را علیه سوریه آغاز کرده بودند اکنون برنامه خود را بر روی اقناع افکار عمومی جهان قرار داده‌اند تا دنیای را برای حمله به سوریه با خود همراه سازند.

اما در این شرایط بحرانی و جنگی از اوباما رئیس جمهور آمریکا خبری نیست و بیشتر، دیگر مقامات این کشور درباره سوریه اظهار نظر می‌کنند.

وظیفه موضع گیری در قبال سوریه اکنون بر عهده وزیر خارجه،وزیر دفاع و معاون اول اوباست.

وزیر دفاع آمریکا از آمادگی نیروهایش برای عملیات نظامی خبر می‌دهد و وزیر خارجه هم کارهای دیپلماتیک و همراه ساختن دیگر کشورها را بر عهده دارد. از سوی دیگر «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهور آمریکا هم وارد معرکه جنگ طلبی شده و علیرغم این که بازرسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند که تروریست‌ها و معارضان از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند با صراحت و قاطعیت گفته است؛ شک نداریم که حکومت سوریه عامل حمله شیمیایی بوده است.

این در حالی است که اختلافات روسیه با غرب در خصوص موضوع سلاح های شیمیایی در سوریه به شکلی بی سابقه بالاگرفته به گونه‌ای که مسکو به مقامات واشنگتن درباره عواقب بسیار خطرناک دخالت نظامی در سوریه هشدار داده است.

بایدن گفته است، خودش و باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، معتقدند کسی که چنین حمله‌ای را علیه زنان و کودکان بی‌دفاع ترتیب داده، باید برای آن جواب بدهد.

اکنون انگلیس و فرانسه با دیدگاه آمریکا هم نظر هستند و معتقدند که باید علیه سوریه اقدام نظامی شود.

پوتین روز گذشته گفته بود اجازه اصابت یک موشک را هم به خاک سوریه نخواهد داد. در این میان هنوز چین موضع شفافی نسبت به تهدیدات آمریکا علیه سوریه نشان نداده‌ اما مخالفت خود را با حمله نظامی اعلام کرده است.

بشار اسد و فرماندهان نظامی سوریه نیز قاطعانه اعلام کرده‌اند که در صورت حمله نظامی آمریکا و غرب به خاک سوریه پاسخ دمشق غیر قابل تصور خواهد بود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و حتی در دفعات پیشین هم بازرسان سازمان ملل این ادعا را تایید کرده‌اند اما آمریکا و غرب آن را نمی‌پذیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
ابرقدرت نظامی جهان فقط و فقط روسیه است.قربونت برم بوتین جان با این دلوجراتت...
خسرو
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
توضیح برای شخص نفهم بی فایده است چون نمی فهمد. توضیح برای شخص فهمیده هم ضرورت ندارد چون خودش فهمیده و احتیاج نیست كسی برایش توضیح واضحات بدهد.
چند سال است ما می گوییم سلاح هسته ای شرعاً و اخلاقاً در سیاست دفاعی كشور ما جایی ندارد. سلاح ما مردان غیور و دلیری است كه دست خالی هم به مصاف دشمن می روند و خم به ابرو نمی آورند. ولی انگار سوره یاسین به گوش بعضی موجودات خوانده ایم. سلاح كشتار جمعی عراق سبب شد الان هر روز بمب منفجر میشود و گروه گروه افراد بی گناه كشته می شوند. مقصرش كیست؟ همان كشور اشغالگر كه محیط را برای رشد تروریسم كور مساعد كرد ولی خودش را صف اول مبارزه با تروریسم می داند. لطفاً یك نفر این پارادوكس را برای من حل كند.
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
آخ چی میشه اگه بشه ! بازم درود بر شرف پوتین دمش گرم.
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
متاسفانه داره جنگی با وسعت جهانی رخ میده . انگار آمریكا تو هر دهه باید یه جنگ راه بندازه . هیچكی هم نمیگه بالا چشت ابرو . متاسفم برا ادم هایی كه ادعای حقوق بشر دارن ولی بشر رو زیر موشك می بندن .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
۰
۰
روسیه میبایست زود تر از اینها واكنش تند نشان میداد تا شاهد لشگر كشی امریكا نمی بودیم
حیدر مشیری
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
۰
۰
اگر در صورت حمله امریكا به سوریه ، روسیه به عربستان حمله نكند واقعا باید به این مسئله شك كرد كه این سناریو ساخته ابرقدرتها جهت نابودی خاورمیانه و كشورهای نفت خیز و اسلامی میباشد همانند حمله امریكا به لیبی و عراق و افغانستان كه روسیه و چین هیچ كاری نكردند من شخصا بعید میدانم روسیه كاری بكند فقط در حد حرف میباشد
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
۰
۰
روسیه فقط و فقط لاف گزاف می زند و بس !

نیازمندی ها