ولید معلم وزیر خارجه سوریه امروز در کنفرانس خبری خطاب به کشورهای جنگ طلب غربی اعلام کرد: اگر دلیلی مبنی بر استفاده دمشق از سلاح های شیمیایی دارید ارائه کنید. دمشق جهان را برای آوردن دلیل و مدرک در خصوص استفاده احتمالی حکومت سوریه از سلاح های شیمیایی به مبارزه می طلبد.وی گفت: حمله نظامی به سوریه در جهت منافع اسرائیل و القاعده خواهد بود.
کد خبر: ۵۹۱۹۷۴
از سلاح شیمیایی استفاده نکرده ایم؛دلیل دارید ارائه کنید

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه،وزیر خارجه سوریه خطاب به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت : « ما مانع کار کمیته بین المللی تحقیق در خصوص سلاحهای شیمیایی نشده ایم » و این به نفع کشور است که آنچه در غوطه شرقی اتفاق افتاد روشن شود.

وی ادعای مقامات آمریکایی در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را بی پایه و اساس دانست.

ولید المعلم در کنفرانس خبری در دمشق با اشاره به این که ائتلاف مخالفان نظام سوریه خواستار بازدید چهار منطقه از غوطه شرقی توسط بازرسان سازمان ملل شد، تاکید کرد سوریه همکاری کاملی با این بازرسان دارد و همه نوع تسهیلات امنیتی را در اختیار هیئت بازرسان سازمان ملل قرار داد تا بتوانند از مناطق تحت سیطره گروه های مسلح بازدید کنند. ما با کمیته بازرسان سازمان ملل همکاری شفافی داریم.

وی افزود: کسانی که این هیاهوی رسانه ای را علیه سوریه با متهم کردن ارتش این کشور به استفاده از سلاح شیمیایی به راه انداخته اند باید بدانند این هیاهو هیچ فایده ای ندارد و استفاده از بهانه سلاح شیمیایی برای تجاوز به سوریه به سود این طرف ها نیست.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به این که تحولات کنونی در سوریه به سود اسرائیل، جبهه النصره و القاعده است،تاکید کرد: اگر دشمنان با این هیاهوی رسانه ای فکر می کنند می توانند بر فعالیت ارتش سوریه در منطقه در غوطه تاثیر بگذارند در خواب و خیال هستند و هیچ کس نمی تواند مانع از ادامه پیروزی های ارتش سوریه شود.

وی ادعای مقامات آمریکایی را در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی بی پایه و اساس دانست و تاکید کرد آمریکا در پی حل و فصل سیاسی بحران سوریه نیست.

المعلم با اشاره به روابط تاریخی روسیه و سوریه تصریح کرد: هماهنگی سیاسی روزانه ای میان دمشق و مسکو وجود دارد و روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وی درباره مواضع ایران در خصوص بحران سوریه تاکید کرد: هماهنگی کاملی با برادران ایرانی داریم و آنان می دانند آنچه که از سال 2009 در عراق و سوریه می گذرد در نهایت می خواهد ایران را هدف قرار دهد.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دولت سوریه در پذیرش درخواست سازمان ملل برای حضور بازرسان این سازمان در منطقه غوطه شرقی تعلل نکرده است.

ولید المعلم در کنفرانس خبری در دمشق با اشاره به این که هیاهوی رسانه ای  در اینترنت درباره متهم شدن نیروهای مسلح سوریه در خصوص حمله شیمیایی در این کشور ایجاد شده است به تماس تلفنی جان کری وزیر خارجه آمریکا با وی اشاره کرد و گفت: کری روز پنج شنبه پس از دو سال و نیم از قطع رابطه با وی تماس گرفت و این تماس تلفنی دوستانه بوده است.

وی افزود: کری خواستار حضور بازرسان سازمان ملل در منطقه غوطه شرقی شد و حضور این بازرسان را به سود منافع ملی سوریه و روشن شدن حقیقت دانست و من نیز تاکید کردم با روشن شدن حقیقت به دنبال حفظ منافع ملی سوریه هستم.

المعلم تاکید کرد: کمیته تحقیق بازرسان سازمان ملل زمانی که این حمله رخ داد در دمشق حضور داشت ولی از وزارت خارجه سوریه درخواست نکرد از منطقه حادثه بازدید کند تا این که آنگلا کین مسئول ارشد خلع سلاح سازمان ملل با سفر به دمشق این درخواست را به صورت رسمی مطرح کرد. سوریه با این درخواست موافقت کرد و هیچ تعللی در موافقت با این درخواست رخ نداد.

وی در کنفرانس خبری درباره گزینه سوریه در خصوص حمله نظامی به این کشور گفت: در برابر این تجاوز یا باید تسلیم شده یا با استفاده از ابزارهای موجود از کشور دفاع کنیم که قطعا گزینه دوم بهترین گزینه است.

وی افزود: برخی ها فکر می کنند با حمله خارجی می توانند در سوریه به اصطلاح توازن قدرت میان ارتش سوریه و مخالفان ایجاد کنند که آرزوی واهی است و تا کنون تلاش قدرت های بزرگ برای ضربه زدن به مقاومت ملت سوریه تاثیری نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محفوز
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
۰
۰
مرگ بر آمریكا

نیازمندی ها