عربستان در قبال سوریه

واکنش غیر قابل تصور پوتین

وزیر دفاع آمریکا:

آماده اجرای دستور اوباما برای حمله به سوریه هستیم

در ادامه تهدیدات نظامی روزهای اخیر واشنگتن بر ضد دمشق، وزیر دفاع امریکا گفت: نیروهای ارتش آمریکا آماده اند، در صورتیکه اوباما تصمیم حمله به سوریه بگیرد، دستور او را اجرا کنند.
کد خبر: ۵۹۲۰۰۵
آماده اجرای دستور اوباما برای حمله به سوریه هستیم

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد؛ ارتش آمریکا آماده است تا در صورتی که باراک اوباما تصمیم به حمله به سوریه بگیرد، دستور او را اجرا کنند.

‌پیش از این دولت آمریکا رایزنی با کنگره برای اقدام نظامی علیه سوریه را آغاز کرده بود.

شبکه الجزیره گزارش داد، درباره موضع گیری دولت آمریکا در برابر بحران سوریه گفت: کنگره آمریکا هم وارد بحث ها در مورد بحران سوریه شد. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیشب از کاخ سفید خواست جزئیات هر نوع عملیات نظامی در سوریه را به اطلاع کنگره برساند و هدف از آن را تعیین کند.

سخنان رئیس مجلس نمایندگان در مورد درخواست از باراک اوباما برای داشتن عملکردی شفاف تر، برای مصرف داخلی است. منابع مطلع تاکید کردند کاخ سفید رایزنی ها با رهبران کنگره را در مورد عملیات نظامی در سوریه آغاز کرده است.

این شبکه افزود: دولت آمریکا برای عملی کردن این تصمیم خود به دنبال تشکیل نوعی ائتلاف بین المللی خارج از چارچوب شورای امنیت خواهد بود.  

اکنون طرف های مختلف اوباما را تشویق می کنند که به مراکز فرماندهی نظامی سوریه حمله کند.

این در حالی است که روزنامه هافینگتون پست نوشت: حمایت مردم آمریکا از مداخله نظامی در سوریه از حمایت آنها از کنگره نیز کمتر است.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم مکس فیشر افزود: رویترز و موسسه ایپسوس سرانجام در نظرسنجی جدید خود توانستند موضوعی را بیابند که موافقت مردم آمریکا با آن کمتر از حمایت آنها از کنگره باشد و آن مداخله نظامی آمریکا در سوریه بود.

براساس این نظرسنجی جدید تنها 9 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند که دولت اوباما باید در سوریه مداخله نظامی کند. پیش از این در نظر سنجی موسسه ریل کلیر پالیتیک مشخص شده بود که میزان محبوبیت کنگره آمریکا در میان مردم این کشور 15 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها