سه کلاهبردار حرفه‌ای که با تبلیغات گسترده و به بهانه فروش خودروی خارجی از 300 نفر کلاهبرداری کرده بودند، در عملیات ویژه پلیس آگاهی استان اصفهان دستگیر شدند و به کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی اعتراف کردند.
کد خبر: ۵۹۱۸۶۵
کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی از فروش خودرو

سرهنگ حسین‌زاده، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در این باره به جام‌جم گفت: سال 91 ماموران پلیس آگاهی با شکایت‌های مردمی اطلاع یافتند سه نفر از صاحبان یک شرکت که در زمینه فروش اقساطی خودروهای خارجی فعالیت می‌کنند، با دریافت چند میلیارد تومان از خریداران خودرو متواری شده‌اند.

وی افزود: با افزایش شکایت‌ها و دستور قضایی، تیم ویژ‌ه‌ای در پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع تشکیل و با بررسی در این زمینه معلوم شد، متهمان با تبلیغات گسترده و ارسال پیامک مردم را به خرید خودرو‌های مدل بالای اقساطی ترغیب کرده و برای جلب اعتماد بیشتر چند دستگاه خودرو نیز به خریداران با شرایط اقساط تحویل داده‌اند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات معلوم شد متهمان پس از دریافت 50 میلیارد و 500 میلیون تومان از خریداران، دفتر محل فروش را تخلیه و فرار کرده‌اند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران در اولین مرحله یکی از اعضای اصلی باند کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، اعتراف کرد با طراحی نقشه حساب شده و ثبت یک شرکت، در زمینه واردات و فروش خودرو‌های خارجی مجوز فعالیت گرفته و با جلب اعتماد مردم از 303 نفر به این شیوه کلاهبرداری کرده و قصد فرار از کشور را داشته‌اند.

دستگیری 2 عضو دیگر باند

وی افزود: با اعترافات متهم، دستور دستگیری متهمان فراری در دستور کار قرار گرفت و هشت ماه پس از دستگیری اولین متهم، ماموران روز گذشته دو عضو فراری این باند را که در یک قدمی فرار از کشور بودند، دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و دستور بازداشت موقت از سوی مقام قضایی، تحقیق از آنها آغاز شد.

جانشین فرمانده پلیس استان اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان اعتراف کردند با پول‌های دریافتی از مردم، زمین، خودرو، دلار و طلا خریده بودند و قصد داشتند با مقادیر قابل توجهی از پول‌های مردم، به خارج از کشور فرار کنند.

وی یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهد متهمان سابقه کیفری ندارند و براحتی و فقط با دادن چند دستگاه خودرو به صورت صوری به مردم، اعتماد افرادرا جلب و زمینه‌های کلاهبرداری خود را مهیا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان، در حال بررسی دیگر اعمال مجرمانه سه مرد شیاد هستند تا مشخص شود آنها در دیگر شهر‌ها نیز به این شیوه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند یا خیر؟

حسین‌زاده با هشدار به مردم، از آنها خواست فریب تبلیغات را نخورند و در سرمایه‌گذاری و خرید توجه کنند؛ زیرا افراد شیاد برای ترغیب آنها سود‌های غیرمتعارف پرداخت می‌کنند که باید عنوان کرد، سود بیش از 20 درصد گام اول برای به دام انداختن مردم و کلاهبرداری است.

ناصر صبوری - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها