خبری مهیج برای دوستداران شیرینی

ساخت شیرینی ضد پوسیدگی دندان

چای، نوشیدنی محافظ دندان‌

گروهی از متخصصان دندانپزشکی در انگلیس در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند نوشیدن سه فنجان چای در روز به حفظ سلامت دندان‌ها کمک کرده و احتمال پوسیدگی‌های دندانی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۵۹۱۷۳۹

به گزارش ایسنا،‌ نتایج مطالعات این متخصصان نشان داده که ترکیبات موجود در چای سیاه با باکتری‌های مرتبط با پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه مقابله می‌کنند. اگر حتی مقدار کمی شکر هم به چای اضافه شود این نوشیدنی همچنان قابلیت مقابله با باکتری‌های دهان و دندان‌ را خواهد داشت.

به گفته پزشکان، چای سبز نیز تاثیری مشابه دارد و با خنثی‌کردن ترکیب‌های گوگردی به رفع بوی نامطبوع دهان کمک می‌کند. در واقع زمانی که باکتری‌های دهان به کربوهیدرات‌ها واکنش نشان می‌دهند در پی این فرآیند، در دهان اسید تولید می‌شود که وجود آن عامل تخریب مینای دندان است، اما چای این التهاب را کاهش می‌دهد و از چسبندگی و رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها