در ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی صورت گرفت؛

معرفی روش جدید آنژیوپلاستی عروق اندام‌های تحتانی

مشهد میزبان ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی

دبیر اجرایی ششمین همایش بین‌المللی قلب و عروق ایران از حضور حدود ۹۰۰ متخصص، سخنران و مهمان خارجی در این همایش خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۳۷۶
مشهد میزبان ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی محمود شبستری صبح امروز در آئین افتتاح ششمین همایش بین‌المللی قلب و عروق ایران که در بیمارستان رضوی مشهد در حال برگزاری است، گفت: این همایش به مدت سه روز در محل بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که برگزاری حدود 9 کارگاه تخصصی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق و ارائه 150 سخنرانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این همایش است، افزود: 40 مهمان خارجی و 600 متخصص داخلی با هدف تبادل نظر در زمینه آخرین دستاوردهای مربوط به بیماری‌های قلب و عروق در این همایش حاضر هستند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز با بیان این‌که در این کنگره که برای ششمین سال پیاپی برگزار می‌شود، مهمانانی از کشورهای مختلف جهان از جمله؛ «آمریکا»، «انگلستان»، «آلمان»، «ایتالیا»، «یونان»، «کانادا»، «نیوزلند«، «برزیل»، «ترکیه»، «اسپانیا»، «سوریه»، «رومانی»، «عربستان سعودی»، «آذربایجان»، «هلند»، «چین»، «ازبکستان»، «هندوستان» و «افغانستان» حضور دارند، گفت:

ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی به ارائه آخرین دستاوردهای علمی در رابطه با درمان‌های جدید فشار خون، تعویض دریچه آئورت و میترال بدون نیاز به عمل جراحی قلب باز توسط اساتید برجسته جهان و کشور می‌پردازد.

دکتر سعید عبدالحسینی با تاکید به افزایش حضور متخصصان سطح اول دنیا در این کنگره افزود: ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با حضور 42 نفر از متخصصین آمریکایی و اروپایی و پروفسورهای مطرح جهان از جمله؛ پروفسور باتیستا، پروفسور پاراپاس و دکتر توماس سالرنو برگزار می‌شود.

رئیس کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی با اشاره به کسب موفقیت هر ساله و تبدیل این کنگره به عنوان یک برند جهانی خاطرنشان کرد: عملکرد موفقیت آمیز هر ساله این کنگره و مطرح شدن ایران به خصوص بیمارستان رضوی در جهان به عنوان مرکز مهم مطالعاتی و درمانی، نشان از بهره مندی این مرکز از آخرین دستاوردها و تکنیک‌های پزشکی دارد.

وی با اشاره به درمان‌های جدید بیمارهای مادرزادی قلبیوی گفت: بکارگیری درمان‌های جدید در بیمارستان رضوی در زمینه‌ بیماری‌های مادرزادی قلبی با استفاده از روش‌های سلول‌های بنیادی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های برجسته این کنگره است.

انجام عمل‌های نادر قلب

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی نیز با اشاره به انجام عمل‌های جراحی در این دوره از کنگره اظهار کرد: این جراحی‌ها به صورت زنده از طریق ویدئوکنفرانس برای پزشکان و جراحان حاضر در این کنگره پخش می‌شود که خود زمینه بسیار خوبی برای تبادل نظر و بحث پیرامون هر بیمار، نحوه عمل و انتقال تجارب و دانش است.

دکتر احمد رجایی خراسانی، یکی از نتایج این نوع عمل‌ها را رفع اشکالات و سؤالات پزشکان و ارائه ظرافت‌هایی که بایستی در جراحی‌های قلب صورت گیرد، عنوان کرد و افزود: اعمال جراحی که در ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی انجام می‌شود بر اساس راهکارهای جدید و توسط گروهی از جراحان برجسته خارجی و جراحان داخلی در بیمارستان رضوی انجام می‌شود.

رئیس بخش جراحی قلب و عروق بیمارستان رضوی با بیان این‌که این جراحی‏ها بر روی بیمارانی که دچار سندروم آیزن منگرد و بیمارانی که نیاز به تعویض دریچه قلب شامل آئورت و میترال دارند صورت می‌گیرد، ترمیم دریچه آئورت را از جمله اعمال جراحی ذکر کرد که در این کنگره صورت می‌گیرد و ابراز کرد: ترمیم دریچه آئورت نه تنها در ایران که در سراسر دنیا به خوبی تثبیت نشده است و در دنیا چند متخصص بر روی این عمل کار می‏کنند که با حضور یکی از این متخصصان در ششمین کنگره جراحی قلب و عروق رضوی این عمل انجام می‌شود.

وی یکی دیگر از اعمال صورت گرفته را تعویض قلب و ریه فرد بیمار ذکر کرد و اظهارداشت: این عمل نیز از جمله عمل‌های سنگین با درصد مرگ و میر بالا بوده است.

میزان مرگ و میر کرونل زیر یک درصد است

رجایی خراسانی افزود: پاک کردن رگ‌های کرونل که در دنیا زیاد مطرح نیست و میزان مرگ و میر در این بیماران در اروپا و آمریکا  2 تا 5‌/‌2 درصد است در حالی‌که میزان مرگ و میر در پاک کردن رگ‌های کرونل در بیمارستان رضوی زیر یک درصد است.

رئیس انجمن قلب ایران نیز با بیان این‌که بیماری‌های مربوط به قلب و عروق از مهم‌ترین و شایع‌ترین علل مرگ‌و میر در جهان هستند، گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند نقش بارزی در ارائه آخرین راهکارها و دستاوردها در زمینه مبارزه با بیماری‌های قلب و عروق داشته باشد.

فریدون نوحی با اشاره به کیفیت همایش قلب و عروق ایران که در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور دستیاران و پرستاران در کنار متخصصان قلب و عروق، ابتکار مناسبی است که از سوی دست‌اندرکاران همایش ایجاد شده و قطعا می‌تواند کیفیت همایش را افزایش دهد.

به گفته وی بیماری‌های قلب و عروق دارای هزینه‌های سنگین درمانی هستند و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب و تغییر سبک زندگی، میزان شیوع این بیماری را کاهش داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها