در ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی صورت گرفت؛

معرفی روش جدید آنژیوپلاستی عروق اندام‌های تحتانی

در ششمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی، روش جدیدی برای باز کردن انسداد عروق اندام‌های تحتانی معرفی شد.
کد خبر: ۵۹۰۷۱۴
معرفی روش جدید آنژیوپلاستی عروق اندام‌های تحتانی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی، دکتر افشین غفرانی‌ها از پیشگامان عرصه آنژیوپلاستی اندام‌های تحتانی در ایران گفت: این عمل، باعث جلوگیری از قطع عضو بیمار می‌شود و از این منظر، زندگی و حیات افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 او افزود: در این روش، اگر رگ دچار گرفتگی سختی باشد که از بالا باز نشود، از کف پا شروع به بازکردن رگ می‌کنیم و باز کردن رگ از پایین، به علت انسداد عروق کمی سخت خواهد بود، اما این شانس را به بیمار می‌دهد که از انسداد رگ نجات پیدا کند.

دکتر افشین غفرانی‌ها افزود: در مواردی که رگ دچار سختی زیاد شده است نیز، برای باز کردن رگ از هر دو ناحیه بالا و پایین شروع به ضربه زدن می‌کنیم که این روش نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه دیابتی‌ها 90 درصد بیماران مبتلا به گرفتگی رگ‌ اندام تحتانی راتشکیل میدهند گفت: باید نسبت به کنترل و پیشگیری از ابتلا به دیابت توجه بیشتری مبذول شود، زیرا تبعات این بیماری گاه غیرقابل جبران خواهد بود.

دکتر غفرانی‌ها در ادامه سطح علمی، برنامه‌ریزی و مدیریت ششمین کنگره قلب و عروق رضوی را عالی توصیف کرد و گفت: این کنگره از هر لحاظ قابل مقایسه با کنگره‌های بین المللیِ اروپایی و امریکایی است.

وی به امکانات و توانمندی خوبِ پزشکان بیمارستان رضوی اشاره کرد و افزود: امکانات این بیمارستان در کنار تخصص بالای پزشکان آن، این بیمارستان را بدل به نقطه اتکای پزشکی در منطقه شرق ایران کرده است.

ششمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی و دومین کنگره پرستاری بیماری‌های قلبی از 30  مرداد  تا اول شهریور  در مشهد برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها