نداشتن اسپانسر برای تیم ملی جای شرمندگی دارد!

کروش: حل مشکلات تیم ملی در دست رئیس جمهور است

گفت و گوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با سایت فیفا

کروش : تیم ملی ایران را به بالاترین سطح ممکن می رسانم

سایت رسمی فدراسیون فوتبال جهانی (فیفا) گفت و گویی را از کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر روی خروجی خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۸۹۹۰۷
کروش : تیم ملی ایران را  به بالاترین سطح ممکن می رسانم

به گزارش سایت جام جم ورزشی ، سایت فیفا درباره کارلوس کروش نوشت:" کارلوس کروش نام خود را به نخستین مربی پرتغالی که به عنوان سرمربی با چند تیم ملی مختلف در رقابت های جام جهانی حضور داشته در کتاب تاریخ ثبت کرده است. بعد از اینکه او در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تیم ملی پرتغال را به مرحله یک شانزدهم نهایی رهنمون کرد حالا نوبت به تیم ملی ایران است تا با این مربی به بالاترین سطح ممکن برسد. "
سایت فیفا ادامه داد: " جام جهانی 2014 مکانی برای فوتبالدوستان ایرانی است تا ببینند تیم  ملی کشورشان تا چه اندازه با کارلوس کروش پیشرفت کرده است. در رقابت های انتخابی ایرانی در گروه بالاتر از کره جنوبی قرار گرفت و صدر نشین شد تا مستقیم به جام جهانی صعود کند ، این در حالی است که ازبکستان راهی مرحله پلی آف شد."
این گزارش در ادامه آورده است: " با وجود انتقاداتی که نسبت به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 می شد این تیم حالا برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرده است. "کروش در اینباره به سایت فیفا می گوید : « این حاصل دو سال کار کردن من بود. تیم اتحاد خود را حفظ کرد . تیم اتحاد خود را حفظ کرد و با یک روحیه فوق العاده و خودباوری عظیم در چند بازی آخر بهترین عملکرد  را نشان داد. »
کروش در ادامه گفت و گویش افزود :« با کمی شانس که همیشه برای هر تیمی لازم است ما امتیازات لازم را گرفتیم. این یک موفقیت فوق العاده بود و ما حتی بالاتر از کره جنوبی قرار گرفتیم. درباره شایستگی تیم ملی فوتبال ایران هیچ شکی ندارم، این را با قاطعیت می گویم. من خیلی راضی ام. چیزی که در جام جهانی 2014 خیلی برای من اهمیت دارد این است که در جام جهانی بهتر از چیزی باشیم که اکنون هستیم. »
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به سایت فیفا گفت: « مهم ترین چیزی که در اختیار داشتم بازیکنانی بود که دو سال با آنها کار کردم. ما متحد باقی ماندیم ، از رییس فدراسیون گرفته تا بازیکنان همه متحد بودند و نیمکت نشینان نیز همین طور بودند. »
کروش یاد آور شد: « اتحاد کلید موفقیت ما این بود که چیزهای کوچک هرگز نگرانمان نکرد. من انتقادات را نادیده گرفتم چون ما در مسیرمان متحد بودیم. من بازیکنان فوق العاده ای در اختیار داشتم، آنها هم تکنیکی بودند و هم ذهنیت خوبی داشتند. »
کروش اعتراف می کند که گاهی اوقات می خواسته از بعضی قوانینی که در رابطه با تیم ملی وجود داشته فرار کند اما اعتقاد دارد که تیم ملی مهم تر از خواسته های شخصی اوست . او گفت: « این ساده نبود که گاهی اوقات تصمیماتی بگیرم که مورد مقبول هیچ کس نبود . همیشه یک ذهنیت برای من وجود داشت: هیچ کس بالاتر از تیم ملی نیست.»
کروش در باره بازیکنان تیم ملی فوتبال هم گفت:« من بازیکنانی می خواهم که طرز تلقی  درستی نسبت به تیم ملی فوتبال ایران داشته باشند. آنها باید باور داشته باشند که باید به تیم ملی خدمت نکنند نه اینکه تیم ملی به آنها خدمت کند. خوشحالم که با این بازیکنان میلیون ها ایرانی را شاد کردیم و حالا با همین ها تیم ملی را در جام جهانی به بالاترین سطح ممکن می رسانم. »
اما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به یک سوال عجیب پاسخ می دهد، آیا ایران می تواند فاتح جام جهانی شود؟! کروش می گوید:«هیچ کس باور نمی کند. ما ما خیلی از چنین هدفی دور هستیم. چرا که فوتبال ایران از قدرت‌های واقعی فوتبال مثل برزیل، اسپانیا، آرژانتین،‌آلمان، انگلیس یا ایتالیا فاصله‌ دارد. باید پذیرفت حتما باید تلاش کنیم در جام جهانی به بهترین جایگاه برسیم و کاری کنیم که همه هواداران به تیم ملی در جام جهانی افتخار کنند. اما چگونه می‌توان چنین کاری را انجام داد؟ به نظرم با یک دوره‌ آماده‌سازی کاملا وسیع و پربرنامه که تیم را قادر سازد با تیم‌های بزرگ به رقابت وادار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها