لیبرمن به روش داعش متوسل شد:

باید گردن اعراب مخالف را با تبر بزنیم

نوری مالکی نخست وزیر عراق حمایت کشورهای عربی از گروه های مسلح را اقدامی در جهت خدمت به منافع رژیم صهیونیستی دانست و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی اولین طرفی است که از حمایت کشورهای عربی از گروه های مسلح سود می برد و به وضعیت کشورهای عربی می خندد.
کد خبر: ۵۸۹۲۳۲
اسرائیل به وضعیت اعراب می خندد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم نوری وی افزود: اگر کشورهای عربی و مجاور به حمایت خود از گروههای مسلح ادامه دهند، عراق به این امر پاسخ خواهد داد.

نوری مالکی در سخنرانی خود در شهر حله در جمع شماری از مسئولان عراقی اظهار داشت: عراق با مردان و تاریخ و نیروهای امنیتی و سیاست خارجی خویش قوی و نیرومند است؛ همانطور که دولتش نیرومند است و سکوت دولت به معنای ضعف آن نیست.

وی افزود: اگر کشورهای عربی و مجاور به حمایت خود از گروههای مسلح (در عراق) ادامه دهند، دولت عراق نیز به این اقدام پاسخ خواهد داد.

مالکی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی دهها فرد وحشی تبعه کشورهای بیگانه را بازداشت کرده است که از انسانیت بویی نبرده اند. منطقه ممکن است در آستانه جنگ جهانی جدیدی با شیوه ای مختلف باشد که توفانی از طائفه گری و تروریسم آن را در می نوردد.

وی برخی از کشورهای همجوار را به دخالت در جزئی ترین مسائل در مصر و سوریه با هدف فتنه انگیزی و شعله ور کردن آن متهم کرد و گفت: سلاح های تحویل شده به افراد مسلح در سوریه ممکن است به طورغیرقانونی وارد عراق شده باشد.

مالکی قتل و کشتار مردم در منطقه را جنگ جهانی توصیف کرد و گفت: ابزار این جنگ تانک و سلاح هسته ای نیست، بلکه قتل عده ای به دست عده ای دیگر است. رژیم اسرائیل که بر وضعیت عربی و اسلامی ما می خندد اولین طرفی است که از این امر سود می برد.

وی تاکید کرد: درگیری کنونی همان درگیری بین تروریسم و عراقی ها است نه درگیری بین عراقی ها با یکدیگر و باید علیه طائفه گری و حامیان و دنبال کنندگان آن اعلام جنگ کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها