گفت و گوی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با سایت فیفا

کروش : تیم ملی ایران را به بالاترین سطح ممکن می رسانم

در پرتغال ۲ بازی دوستانه برگزار خواهیم کرد

نبی: برنامه‌های کروش نیازمند منابع مالی است

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: برای بازی دوستا‌نه‌ با تیم‌هایی مثل برزیل یک‌چهارم بودجه سال فدراسیون را از دست خواهیم داد.
کد خبر: ۵۸۸۵۰۶
نبی: برنامه‌های کروش نیازمند منابع مالی است


مهدی محمدنبی با حضور در برنامه ورزش و مردم در صحبت‌های خود اظهار داشت: کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال برنامه تیم ملی را به ما ارائه داده است که برای عملی کردن آنها به تامین منابع مالی نیازمندیم. فدراسیون فوتبال فقط یک تیم ملی ندارد و ما 18 تیم ملی در رده های مختلف داریم که باید به همه آنها رسیدگی شود ما هم اگر بخواهیم یک تیم تراز اول در آسیا باشیم و در مسابقات جام جهانی نیز با قدرت حضور پیدا کنیم باید توجه خاصی به مسائل مهم داشته باشیم و بودجه ها را تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: همین فدراسیون کره جنوبی که تیمش به ما باخت سالانه حدود 260 تا 270 میلیون دلار برای فوتبال خود هزینه می کند. ژاپن نیز به همین صورت است و 300 میلیون دلار برای فدراسیون فوتبالش هزینه می کند و اصولا یک چهارم این مبلغ نیز برای تیم‌های ملی بزرگسالان هزینه می شود. متاسفانه ما باید با بودجه 30 میلیارد تومانی به جنگ بودجه 270 یا 300 میلیون دلاری برویم.

نبی افزود: در نتیجه گیری در این مدت خوب کار کرده‌ایم و در جلسات گذشته تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا راهی برای تامین بودجه بیابیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده نیز دو دیدار دوستانه در نظر داریم و برای بازی با تیم های بزرگ مسیر خوبی برای تامین بودجه هست که ما نیز پیگیر آن هستیم.

11 شهریور تیم ملی عازم لیسبون پرتغال می‌شود، 13 روز در کمپ اروپا حضور خواهند داشت و تصمیم داریم 2 دیدار دوستانه در پرتغال برای آنها در نظر بگیرم، اما همین نام این دو تیم قطعی نشده است.

وی افزود: به عنوان یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواستم این است که منابع ویژه‌ای را به تیم ملی فوتبال اختصاص دهند تا ما هم در توان‌مان بتوانیم به تیم ملی کمک کنیم. در این چند سال به لطف خدا با منابعی که داشتیم توانستیم به تیم ملی کمک کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای دیدار دوستانه تیم ملی با برزیلی‌ها نزدیک 6 میلیارد تومان هزینه دارد یا خیر، گفت: به هر حال بازی با تیم‌های مثل برزیل هزینه‌ زیادی دارد. در خصوص بازی ملی‌پوشان‌مان با تیم بزرگی مثل برزیل و دیگر تیم‌ها خوشبختانه مسیر خوبی باز شده و ما در این مدت توانسته‌ایم ارتباط خوبی داشته باشیم. اگر ما فرض مثال بخواهیم با تیم برزیل بازی کنیم قاعدتا یک چهارم بودجه یک سال را از دست خواهیم داد.

وی افزود: ما 18 تیم ملی داریم و 5 هزار مسابقات پیش رو، هزینه‌های داوری، کلاس دوره آموزشی و غیره در هر صورت انتظارمان این است مسئولان محترم در این بخش ما را کمک کنند. با توجه به برنامه‌ای که تیم ملی دارد، از لحاظ ریالی و دلاری ما ریز شده‌ایم و همه چیز را ارائه کرده‌ایم. اگر در این بخش ما را کمک کنند بسیار خوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها