مجیدی خواستار شد:

حمایت از پیامبر اسلام با ایجاد جریان هنری در جهان

مجید مجیدی، کارگردان فیلم جهانی محمد (ص)‌ بر ایجاد یک جریان هنری برای صیانت از نام پیامبر و دین اسلام تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۸۲۰۲

او که روز گذشته در نشست خبری نخستین جشنواره «نشانه نوشته» (لوگو)‌ محمد رسول‌الله سخن می‌گفت، در این باره یادآور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر هجمه‌های زیادی نسبت به اسلام و بخصوص نام مبارک پیامبر اعظم(ص) صورت گرفته است. به همین دلیل فکر کردیم که با برگزاری جشنواره‌ای در خصوص نام پیامبر، از هنرمندان برای حضور جدی در این زمینه دعوت به عمل بیاوریم.

او افزود: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌ای آغاز یک جریان هنری در کشور و در جهان اسلام برای صیانت از اسلام و پیامبر (ص) است. از نام‌نوشته‌هایی که به این جشنواره ارسال می‌شود، یک نام‌نوشته را در عنوان‌بندی فیلم مورد استفاده قرار خواهیم داد. البته الزاما از نام‌نوشته‌ای که داوران به عنوان برگزیده‌ جشنواره انتخاب کنند، استفاده نمی‌شود و انتخاب نهایی ممکن است با نظر داوران متفاوت باشد که با توجه به تخصص و نگاه زیبایی‌شناسانه‌ داوران این امر بعید به نظر می‌رسد.

این کارگردان سینما عنوان کرد: جوایز برگزیدگان این جشنواره را سازمان زیباسازی شهرداری تهران تقبل کرده است. دوستان در این‌باره قول همکاری داده‌اند و امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد. البته با صحبت‌هایی که داشتیم قرار شد این جشنواره با ورود به دیگر حوزه‌های هنری در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: هدف اصلی ما از ساخت فیلم محمد(ص) ایجاد نوعی اتحاد و وفاق در دنیای اسلام و مقابله با قرائت‌های مختلفی بود که از اسلام در دنیا و غرب وجود داشت. مقطعی که از زندگی پیامبر برای نمایش در این فیلم انتخاب شده نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

کارگردان فیلم پیامبر (ص) در پایان صحبت‌هایش درباره‌ دلیل رسانه‌ای نکردن مراحل ساخت فیلم نیز توضیح داد: من محافظه‌کار نیستم، دلیل رسانه‌ای نکردن مراحل ساخت فیلم و عدم تبلیغات نیز به دلیل برخی نگاه‌های ژورنالیستی است که ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. در آینده و با آماده شدن فیلم نشست‌هایی را در این خصوص برگزار خواهیم کرد و اطلاعات لازم را به سمع اصحاب رسانه خواهیم رساند.

635 نفر متقاضی طراحی لوگوی محمد(ص)‌

در ادامه‌ این نشست ابراهیم حقیقی، هنرمند گرافیست و دبیر جشنواره با اشاره به بزرگی پروژه‌ فیلم پیامبر (ص) گفت: طراحی لوگو برای پروژه‌های سینمایی امری رایج است. با توجه به اهمیت موضوع فیلم سعی کردیم از هنرمندان حرفه‌ای داخلی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل بیاوریم. علاوه بر این نمایشگاهی را نیز از آثار رسیده برپا خواهیم کرد.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان جشنواره، 635 نفر برای شرکت در جشنواره نام‌نویسی کردند که از این تعداد 164 نفر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند. معمولا حضور هنرمندان در هفته‌ آخر پررنگ‌تر می‌شود. در فراخوان ذکر شده علاوه ‌بر زبان عربی و فارسی هنرمندان می‌توانند آثار خود را به زبان لاتین نیز برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تخصصی‌بودن موضوع جشنواره انتظار چندانی از هنرمندان خارجی نداریم، اما با این حال به تمام کشورها فراخوان ارسال شده است تا هنرمندان مسلمان فرصت شرکت در این جشنواره را داشته باشند.

این هنرمند درباره‌ برگزیدگان این جشنواره گفت: در پایان سه نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد که البته داوران این حق را دارند افرادی را برای قدردانی در اختتامیه انتخاب کنند. با توجه به توافقی که با سازمان زیباسازی شهرداری انجام شده افتتاحیه و برگزاری نمایشگاه در 24 مهرماه و در برج میلاد خواهد بود.

او درباره اسامی داوران جشنواره نیز گفت: علاوه بر خود من، مصطفی گودرزی، صداقت جباری، حبیب‌الله صادقی، مسعود نجابتی، جلیل رسولی و دو داور بین‌المللی از ترکیه و آمریکا آثار رسیده را داوری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها