نگرانی از شیوع مالاریا و وبا در مناطق سیل‌زده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: امسال تاکنون فقط ۱۵۰ مورد مالاریا در کشور داشته‌ایم و هیچ موردی از وبا نیز در کشور ثبت نشده است، اما با وجود تلاش‌های انجام شده نگرانیم که سیل جنوب‌شرقی کشور موجب بروز و شیوع این بیماری‌ها شود چون پاکستان و افغانستان نیز با این بیماری‌ها درگیر است.
کد خبر: ۵۸۷۵۵۳

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس افزود: در مورد شیوع بیماری مالاریا هنوز برای قضاوت زود است، چون معمولا حدود 20 روز بعد از چنین اتفاقاتی موارد آن بروز می‌کند، اما چون احتمال ابتلا به این بیماری بعد از سیل وجود دارد باید لارو پشه‌ها در منطقه کنترل شود.

وی ادامه داد:‌ فعلا نگرانی جدی وجود ندارد، اما اگر سیل ادامه داشته باشد، باید پشه‌بندهای مخصوص بین مردم توزیع و آموزش‌های لازم برای مراقبت به آنها داده شود.

گویا گفت: خوشبختانه در سال های اخیر میزان بروز این بیماری در کشور کاهش یافته به طوری که از ابتدای امسال تاکنون فقط 150 مورد ابتلا به این بیماری داشتیم که 145‌مورد آن در سیستان و بلوچستان و پنج مورد آن در هرمزگان بوده و هیچ موردی از این بیماری در دیگر استان‌ها از جمله جنوب کرمان مشاهده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها