روزنامه خندان

پوست بز

روزنامه خندان

زوم منظوم بر اخبار!

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می زنند و آنها که روزنامه می خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۵۸۵۳۱۸
زوم منظوم بر اخبار!

امروز ستون طنز روزنامه تهران امروز، شعری است به افتخار جوانی که به 23 زبان صحبت می کند، ستون ننجون روزنامه سیاست روز، در ستونی با عنوان تک مضراب، گفتگویی با حسین مرعشی دارد. ستون طنز روزنامه قانون به شوخی با رئیس جمهور قبلی اختصاص دارد اما به نکته جالبی اشاره کرده است او نشان داده که برخی رسانه ها با چه زبردستی نقل قول ها را به نفع حزب سیاسی شان عوض می کنند، روزنامه کیهان، در ستونی با عنوان لرزش، درباره کابینه رئیس جمهور جدید نوشته است.

تهران امروز : زوم منظوم بر اخبار!

(نوجوان 17 ساله آمریکایی که به 23 زبان زنده دنیا صحبت می‌کند، در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا، در پاسخ به سوال مجری برنامه که: «چه زبانی را از همه بیشتر دوست داری؟» بدون درنگ گفت: «زبان فارسی را!»)

ای زبان‌دانِ نوجوان، احسنت!

که تو را از زبان بسی هنر است

جست‌وجو کردم و سپس دیدم

در همه سایت‌ها ز تو خبر است

کام خود خوب کرده‌ای شیرین

چون که نقل است:فارسی شکر است!

(بنده هم دانم از زبان شما -

آنقدَر که Motherهمان «پدر» است!)

فارسی را ولیک از خود ما

گاه ناخواسته بسی ضرر است

بی‌بها کرده‌ایم یک عده

این زبان را که معدن گهر است

چند روزی به سوی ایران آی

برکاتی کلان در این سفر است

بلکه از صحبت تو دریابیم

کاین زبان تا چه مایه پرثمر است!

فارسی را ز تو بیاموزیم

چون که گفتار تو سلیس‌تر است!

«سخنگوی وزارت امورخارجه نوه‌دار شدن ملکه‌انگلیس را تبریک گفت»

ملکه گر که صاحب نوه شد

اشک شادی به چهره‌ات ندود!

حکمِ روباهِ پیرِ استعمار

ای سخنگو، ز خاطرت نرود!

سخنی گویمت ز من بشنو:

«عاقبت گرگ‌زاده گرگ شود!»

«مراسم تحلیف رئیس‌جمهور،امروز برگزار می‌شود»

کرده تو را خلق به رایی صواب

اِنتَخَبَ، ینتَخِبُ، انتخاب!

یافته دولت به شما چارسال

اِنتَقَلَ،ینتَقِلُ، انتقال!

خلق کشد حال در این گیر و دار

اِنتَظَرَ،ینتَظِرَُ، انتظار!

می‌رسد آیا ز پسِ آن مقال

اِعتَدَلَ،یعتَدِلُ،اعتدال؟!

هان نشود بار دگر برقرار

اِنحَصَرَ،ینحَصِرُ،انحصار!

داده‌ام این طنزِ بدون شعار

اِنتَشَرَ،ینتَشِرُ، انتشار!

تا که بیابد دلت از این بساط

اِنبَسَطَ،ینبَسِطُ،انبساط!

سیاست روز : تک مضراب

حسین مرعشی: من معتقدم که محیط سیاسی خوب است مقداری همراه با طنز باشد.

ننجون: تا الانش هم کلی خندیدیم حسین آقا!

حسین مرعشی: موضوع منابع مالی و ثروت ما از آن موضوعاتی است که معمولا در ایران وقتی در اذهان جای می گیرد، دیگر نمی شود پاکش کرد.

ننجون: البته غیر از ایران اگر در "کانادا" هم در اذهان جا بگیرد سه هزار میلیارد سال طول می کشد تا پاک شود.

حسین مرعشی: حزب کارگزاران، تنها حزبی که حتی یک متر ساختمان ندارد.

ننجون: الهی بمیرم! ولی تا دلت بخواهد باغ پسته و گردو و از اینجور چیزها دارد.

حسین مرعشی: در آخرین دیدارمان آقای باهنر گفت که ۷ درصد تورم فعلی ناشی از پولی است که به مسکن مهر تزریق شده است.

ننجون: لابد ۹۳ درصد باقیمانده هم که تقصیر سیاست های پولی و اقتصادی است که از سوی "ننجون" و سایر ایادی آمریکای جهانخوار ، اجرا شده است.

حسین مرعشی: شما بروید شهرک پرند را ببینید. موزه بی کفایتی برای آیندگان است.

ننجون: که البته سنگ بنای آن را همان حزب کارگزارانی گذاشته که به دلیل "باکفایتی" هنوز یک متر ساختمان ندارد!

حسین مرعشی: مشکلی که دیگران با من دارند این است که بین شوخی و جدی من نمی توانند تشخیص دهند.

ننجون: همین الان دارید شوخی می کنید یا جدی می گویید؟!

حسین مرعشی: با آمدن آقای روحانی می‌توان گفت زندگی مردم خراب تر از این نخواهد شد و سیل جدیدی راهی خانه‌های مردم نمی‌شود اما آثار این تخریب‌ها یکی، دو سال طول می‌کشد تا اصلاح و درست شود.

ننجون: حسین آقا! دستمان را بدهیم فال ما را هم می گیرید؟

قانون: شب نیای به خوابم محمود

الان که دارید این مطلب رو می‌خوانید مراسم تنفیذ انجام شده و احمدی‌نژاد دیگه رئیس جمهور نیست، الان که ما داریم این مطلب رو می نویسیم هنوز مراسم تنفیذ انجام نشده و احمدی نژاد هنوز رئیس جمهور هست! الان هم ما هر چی بنویسیم شما درگیر خواندن خبرهای مربوط به تنفیذ هستید و توجهی به ما نمی‌کنید. به نظر شما باید چیکار کنیم که شما به ما توجه کنید؟ نشر اکاذیب که پیگرد قانونی داره، استتوس خنده دار هم که در شان روزنامه نیست، درباره  جنیفر لوپز هم اینقدر نوشتم که دیشب اومد تو خوابم گفت من با تو یه بار فیت بدم دست از سر کچل من برمی‌داری؟ بنابراین چاره ای نیست جز این که بگیم احمدی‌نژاد جمعه برای آخرین بار در مقام ریاست جمهوری با تلویزیون صحبت کرد و گفت: با رایزنی‌های زیاد مجوز یک دانشگاه بین‌المللی را گرفتیم و از خدا خواسته ام تا زمینه ای فراهم شود تا همه مردم در آن شریک باشند و 76 میلیون سهامدار داشته باشیم. محمود جان حالا داری میری به سلامت، ولی جان من با کی رایزنی کردی برای تاسیس دانشگاه؟ جز خودت کی مجوز میده واسه دانشگاه؟ یعنی تو خلوت خودت با خودت رایزنی کردی و بعد از سه چهار ساعت جدال لفظی، خودتو راضی کردی که مجوز تاسیس دانشگاه بدی به خودت!؟ خیلی سخت گذشت نه؟ بمیرم الهی. بعد تو همان مصاحبه ات گفتی: شیرین‌ترین لحظه برای من دیدن شادی مردم است. همون‌طور که می‌دونی این روزا مردم به مناسبت رفتن شما شادی می کنن، یعنی دیدن این جور شادی‌ها هم بهترین لحظه‌های زندگیته؟ بهترین لحظه زندگیت رفتنت از دولته؟ من اشک تو چشمم فراوونه، نمی دونم کجا بریزم؟ اینقدر که تو بزرگواری. دوستان اشاره می‌کنن همین‌جا بریز. همین‌جا می‌ریزیم. آخیش ... خب محمود جان بی‌خیال دیگه. خیلی این هشت ساله باهات شوخی کردیم. می‌ترسم شب مثل جنیفر لوپز بیای به خوابم بخوای باهام فیت بدی. فدات بشم. لازم نیست، من راحتم. دیگه با هم شوخی نداریم. تموم شد. اس ام اس هم نده، نامه‌هاتم پاره کردم!

اما خبر بعدی...دوستان اتاق فرمان بگن چقدر وقت دارم؟ 200 کلمه؟ بعله. عرض به خدمت شما که جمعه بعد از ظهر یکی دو تا از خبرگزاری‌ها جمله‌ای از حسن روحانی رو تغییر دادن که معنی جمله به کلی تغییر کرده و معنای مدنظر این اندیشمندان رو گرفته. یه چیزی تو مایه‌های حذف و نقشه جهان و این حرفا که محمودجان می‌زد و فی‌الفور پنج شیش تا قطعنامه را به جان می‌خرید و با غرور به کشور بر می‌گشت. احتمالا در روزهای آینده هم شاهد تحریف سخنان روحانی به اشکال مختلف خواهیم بود.

روحانی: امروز مردم در فقر دست و پا می‌زنند. / خبرگزاری از قول روحانی: امروز مردم در فقر از خوشحالی دست می‌زنند.

روحانی: شأن آقایان‌هاشمی ‌و خاتمی‌در چهار سال گذشته حفظ نشد. / خبرگزاری از قول روحانی: شأن آقایان‌هاشمی‌ شاهرودی و احمد خاتمی‌در چهار سال گذشته حفظ نشد.

روحانی: جوانان ما در شبکه‌های مجازی چه کردند. / خبرگزاری از قول روحانی: جوانان ما در شبکه‌های مجازی چه کردند؟ هیچی! باور کنید قبل انتخابات پست می‌ذاشتم 50 تا لایک هم نمی‌خورد!

روحانی: من اصلا دیگه هیچی نمیگم! / خبرگزاری از قول روحانی: در اعتراض به اصلاح طلبان روزه سکوت می‌گیرم و به خدا پناه می‌برم و ... و ... هیچی دیگه فعلا همین.

کیهان : لرزش(گفت و شنود)

گفت: این چه حسابی است که عده‌ای اصرار دارند برخی از افراد آلوده به خیانت در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را به کابینه آقای روحانی تحمیل کنند!

گفتم: خب! برای اینکه بتوانند به ماموریت ناکام مانده خود در سال 88 ادامه بدهند!

گفت: ولی رئیس جمهور منتخب علیه فتنه‌گران موضع داشته و دارد و بعید است به آنها اجازه بدهد در دولت ایشان دست به فتنه‌گری بزنند.

گفتم: اصحاب فتنه قصد دارند بعد از تحمیل یاران خود به کابینه در پوشش آنها مهره‌چینی کنند.

گفت: پس بگو...!

گفتم: مادری به کودک خردسالش گفت؛ من نمی‌دانم تو چرا اصرار داری دارویت را از دست پدر بزرگت بخوری! و فرزندش گفت؛ برای این که دستش می‌لرزد و دارو به زمین می‌ریزد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
با سلام و آرزوی قبولی طاعات
از درج پستی با عنوان روزنامه خندان واقعا سپاسگزارم. برای بنده كه به دنبال ستون طنز در روزنامه ها هستم، مطالعه یك جای آن لذت بخش است فقط چرا ستون سوسه (روزنامه قدس) بین شان نیست؟
سرزنده باشید و سالم
دنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
مگر اینكه با زبان طنز بشه حرف دل رو گفت!

نیازمندی ها