جستجوی پلیس برای دستگیری همدستان متهم ادامه دارد

دزدی شبانه از خانه‌های خالی از سکنه

ماموران انتظامی پلیس آگاهی غرب استان تهران، اعضای یک باند سارقان منازل و یک باند کلاهبرداری را دستگیر کردند.
کد خبر: ۵۸۴۵۷۰
7 دزد خبیث در دام پلیس

به گزارش جام‌جم، سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: اوایل فروردین امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

در تحقیق از شاکی و خانواده‌اش معلوم شد آنها ساکن فاز سوم اندیشه بوده و پس از بازگشت از مسافرت، متوجه سرقت اموال از جمله طلا، پول، چند تخته فرش نفیس، لوازم صوتی ـ تصویری و دوربین فیلمبرداری و عکاسی خود شده‌اند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، ماموران با حضور در محل سرقت مشاهده کردند سارقان قفل در خانه شاکی را با دیلم تخریب و سپس اموال قیمتی را سرقت کرده‌اند.

در ادامه ماموران با تحقیق از همسایه‌های شاکی اطلاع یافتند، شب حادثه یک خودروی ماکسیما مقابل خانه شاکی توقف و نیمه شب محل را ترک کرده است.

متهمان با خودروی مدل‌بالا دزدی می‌کردند

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران یادآور شد در ادامه تحقیقات، افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌شان شکایت کردند که با بررسی شکایت‌ها، معلوم شد شیوه سارقان در همه سرقت‌ها یکسان بوده و به احتمال زیاد این سرقت‌ها از سوی باند حرفه‌ای انجام شده است.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، مردی اوایل تیر امسال با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت اموال خانه‌شان از سوی هفت سارق خبر داد.

 سرقت از گاوصندوق

با تحقیق از این مرد مشخص شد، سارقان گاوصندوق 40کیلویی خانه‌شان را تخریب کرده‌اند و محتویات آن شامل طلا و نقره به ارزش ده میلیون تومان سرقت شده است.

رئیس پلیس غرب استان تهران اضافه کرد: همسایه‌ها با دیدن هفت سارق که با یک دستگاه خودروی مدل بالا در حال فرار بودند، قصد داشته‌اند خودروی آنها را متوقف کنند که سارقان، آنها را با قمه و چاقو تهدید و فرار کرده‌اند.

ردپای 3 دزد حرفه‌‌‌ای

وی گفت: با اطلاعات به دست آمده و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، مشخص شد تصاویر رایانه‌ای سه نفر از آنها به متهمان سابقه‌داری که چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند، شباهت دارد. ماموران پاتوق این افراد را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند آنها به یک نمایشگاه خودرو در غرب استان تهران رفت و آمد می‌کنند.

خدادادی افزود: با گزارش موضوع به مقام قضایی و هماهنگی‌های لازم، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت منازل پلیس آگاهی چند روز پیش به این نمایشگاه رفته و دو نفر از متهمان را که برای معامله خودرو به این مکان آمده بودند، همراه صاحب نمایشگاه خودرو دستگیر کردند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند در زمینه دزدی منازل فعالیت دارند و چندی پیش به همین اتهام به زندان افتاده و همان‌جا با یک زندانی سابقه‌دار دیگر آشنا شده و سه نفری تصمیم گرفته‌اند پس از آزادی، با تشکیل باندی سرقت‌هایشان را از سر بگیرند.

اعتراف سارقان

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مشخص شد از خانه‌های مردم در مناطق شهریار، ملارد، اندیشه و فردیس کرج سرقت کرده‌اند.

خدادادی یادآور شد: سارقان با خودروهای مدل بالا از جمله پژو، آزرا و ماکسیما در محل‌ سرقت حاضر می‌شدند و پس از چند مورد سرقت پلاک خودروهایشان را عوض می‌کردند یا خودروهایشان را به قیمت پایین‌تر می‌فروختند و خودروی دیگری خریداری و دوباره دزدی‌هایشان را ادامه می‌دادند.

یافتن طلاها در طلافروشی

وی گفت: در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، چند نفر از شاکیان با مراجعه به مرکز پلیس عنوان کردند طلاهایشان را در ویترین یک مغازه طلافروشی در فردیس کرج مشاهده کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با اطلاعات به دست آمده و بر طبق اعتراف سارقان معلوم شد، مرد طلافروش با آنها همدست بوده و طلا‌های مسروقه را از سارقان خریده است. در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی به مغازه طلافروش رفته و او را دستگیر و در بازرسی از مغازه‌اش 1.5 کیلو طلا که متعلق به مالباخته‌ها بود، کشف و ضبط کردند. در ادامه دو عضو دیگر باند هم که در منطقه فردیس کرج زندگی می‌کردند، دستگیر شدند.

متهمان به 60 خانه دستبرد زدند

وی گفت: این سه متهم نیز به همدستی با دیگر اعضای باند اعتراف کردند و در بازرسی از خانه آنها، بخشی از اموال مسروقه شاکیان که یک میلیارد تومان ارزش داشت، کشف و ضبط شد.

همچنین پنج دستگاه خودروی مدل بالای سارقان که با پول‌های دزدی خریده بودند، توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شد. با توجه به این که متهمان تاکنون به 60 فقره دزدی از منازل اعتراف کرده‌اند، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

دستگیری باند کلاهبرداری

خدادادی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری گفت: چندی پیش مردی با مراجعه به پلیس آگاهی غرب استان تهران، شکایت کرد، مردی فریبش داده و به بهانه خرید لوازم خانگی از او کلاهبرداری کرده است.

در تحقیق از شاکی معلوم شد مردی در تماس با او، خود را مدیر خرید یک شرکت صنعتی معرفی کرده و شش دستگاه آبگرمکن و دو دستگاه ال‌سی‌دی سفارش داده؛ اما هنگام تحویل گرفتن کالاها، مدعی شده شرکت محل کارشان تعطیل بوده و باید کالا‌ها را به انبار شرکت در شهریار منتقل کنند.

وی یادآور شد: فروشنده نیز با اعتماد به مرد خریدار، از راننده‌اش می‌خواهد کالا‌ها را به یکی از محله‌های شهریار منتقل کند و وقتی راننده به محل قرار با خریدار می‌رود، مردی با تحویل گرفتن کالا‌ها، آنها را به خودروی دیگری منتقل می‌کند و سپس نایلون مشکی در اختیار راننده قرار می‌دهد و مدعی می‌شود پول و چکی که باید به فروشنده بدهد، درون آن است و یکباره ناپدید می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: راننده به اوضاع ظنین شده و متوجه می‌شود درون کیسه به جای پول، کاغذ باطله قرار دارد.

خدادادی خاطرنشان کرد: با اطلاعات به دست آمده متهم تحت تعقیب قرار گرفت تا این که روز‌های پایانی هفته گذشته در شهرک صالح‌آباد دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه حضوری با شاکی اعتراف کرد با همدستی چهار عضو دیگر باند، اموال او را دزدیده و به جای پول، کاغذ باطله به او داده است.

ردپای متهمان در کلاهبرداری سریالی

وی گفت: در ادامه تحقیق از متهم معلوم شد، او و همدستان فراریش از 14 نفر دیگر نیز که صاحبان فروشگاه‌های لوازم خانگی بوده و در پاکدشت، شهریار، صباشهر و حوزه غرب استان تهران فعالیت داشتند، به شیوه‌ای مشابه صد میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

در پی اظهارات متهم، چهار عضو دیگر این باند نیز تحت‌تعقیب قرار گرفتند و همگی در گلستان از توابع شهرستان بهارستان دستگیر شدند و به همدستی با دیگر عضو باند اعتراف کردند.

متهمان همراه سرکرده باند که یک کلاهبردار حرفه‌ای است، روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
۰
۰
چرا دزدی این همه شایع شده؟علت اصلی فروكش كردن اعتقادات مذهبی است.چرا هر روز پرونده زمین خواری جدید اعلام میشود.دلیل بعدی مواد مخدر است.دلیل سوم بر خورد نا مناسب قضائی با جرم است.اگر برخورد تعین كننده با زمین خوار شود آیا كسان دیگری جرات انجام مجدد آنرا پیدا می كنند؟ این روزها هم كه دزدی از قصابی ها باب شده ؟ در یك كشور اسلامی چرا این همه دزدی؟

نیازمندی ها