200 خبرنگار خارجی مراسم تحلیف و تنفیذ را در ایران پوشش می‌دهند. از این تعداد 100 خبرنگار مقیم و 100 خبرنگار غیرمقیم هستند که 50 خبرنگار از گروه اخیر فردا پنجشنبه وارد کشور می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۴۲۳۲
50 خبرنگار خارجی فردا وارد ایران می‌شوند

محمدناصر حقیقت، سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، از موافقت با صدور روادید برای 50 خبرنگار خارجی برای پوشش سه برنامه خبری راهپیمایی روز قدس و مراسم‌های تحلیف و تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب خبر داد و گفت: این خبرنگاران از فردا (پنجشنبه 10 مرداد) وارد کشور می‌شوند و ضمن شرکت در راهپیمایی روز قدس و مراسم تحلیف و پوشش خبری آنها، مراسم تنفیذ را هم پوشش خواهند داد.

به گفته حقیقت، این 50 خبرنگار از 28 رسانه و 16 کشور شامل جمهوری آذربایجان، آرژانتین، آلمان، اسپانیا، اسلوونی، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، روسیه، ژاپن، سوئیس، لبنان، نروژ، نیجریه، ترکیه و فرانسه برای پوشش این سه برنامه خبری به کشورمان می‌آیند.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد افزود: علاوه بر این تعداد، 100 خبرنگار خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از 66 رسانه، این سه برنامه را پوشش می‌دهند و با احتساب آنها، جمع خبرنگارانی که راهپیمایی روز قدس، مراسم تحلیف و مراسم تنفیذ را پوشش می‌دهند، به 150 خبرنگار و جمع رسانه‌هایی هم که این سه برنامه را پوشش می‌دهند، به 94 رسانه می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یک گروه سوم از خبرنگاران هم هستند که فقط برای مراسم تحلیف به ایران می‌آیند که در واقع خبرنگاران همراه 40 هیئت مدعو هستند و تعدادشان 50 نفر است. بنابراین مجموع کلی خبرنگاران برای مراسم تحلیف 200 خبرنگار خواهد بود.

حقیقت درباره مدت روادید خبرنگاران خارجی که برای این سه برنامه به کشورمان می‌آیند، گفت: روادید این خبرنگاران 6 روزه است و از فردا تا سه‌شنبه هفته بعد معتبر است و چنانچه آقای روحانی رئیس جمهور منتخب بعد از مراسم تحلیف و تنفیذ، مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد، خبرنگاران خارجی می‌توانند در این برنامه هم حضور پیدا کنند و آن را پوشش دهند.

وی با بیان اینکه از بین 28 رسانه‌ای که خبرنگارانشان راهپیمایی روز قدس و مراسم‌های تحلیف و تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب را پوشش خواهند داد، 17 رسانه، رادیو و تلویزیون هستند، اسامی برخی از آنها به شرح زیر عنوان کرد: از آلمان ZDF و ARD، از آمریکا CBS ،ABC و NBC، از انگلستان، کانال 4، از روسیه، راشا تودی و رادیو صدای روسیه، از فرانسه، یورونیوز، از ترکیه CNN، از ژاپن، NTV، از نروژ NRK، از سوئیس SRS، از ایتالیا، رادیو رادیکاله ایتالیا، از آذربایجان، تلویزیون خزر و از لبنان، المیادین.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها