حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در جلسه امروز خود با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که تلاش می کند تا لیست کابینه خود را در روز مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد.
کد خبر: ۵۸۳۱۷۰
تلاش می کنیم لیست کابینه در روز تحلیف اعلام شود

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حدود 40 نفر بودند پیش از ظهر امروز با حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار حدود 10 نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود و نحوه تعامل مجلس و دولت پرداختند.

روحانی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه مشکلات کشور باید با تعامل قوای سه گانه حل شود، یادآور شده است که تلاش می کند لیست کابینه خود را در روز مراسم تحلیف به مجلس ارائه کند.

 این دیدار حدود یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامیده است و نمایندگان حاضر کسانی بودند که در روند برگزاری انتخابات و زمان ثبت نام هاشمی رفسنجانی و اعلام رد صلاحیت وی، نامه اعتراضی نوشتند که البته رسانه ای نشد.

نمایندگان هماهنگ با روحانی با وی دیدار کردند

علی مطهری با بیان اینکه جلسه امروز شنبه جمعی از نمایندگان مجلس که حدود 40 تا 50 نفر بودند با  رئیس جمهور منتخب تبادل نظر درباره مسایل کشور بود، گفت: در مورد مسایل مختلفی صحبت شد که بیشتر حول و حوش همکاری مجلس و دولت آینده بود.

 نماینده تهران گفت: رئیس جمهور منتخب در دیدار با جمعی از نمایندگان تاکید داشت که دولت و مجلس باید برای حل مشکلات کشور به تحلیل واحدی درباره وضعیت فعلی برسند تا بتونند مشکلات را از سر راه بردارند.

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد درست است که گاهی مخالفت هایی می شود اما بیشتر اینها نمود ظاهری دارد و متن مجلس با دولت آینده همراه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در این دیدار درباره اهمیت احترام به انتخاب مردم، پایبندی به شعارها و تحت تاثیر جوسازی افراطیون قرار نگرفتن در انتخاب وزیران صحبت شد. شعار دفاع از حقوق ملت که در جریان انتخابات از سوی آقای روحانی مطرح شده بود از سوی نمایندگان یادآوری و تاکید شد.

مطهری خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان تاکید کردند که آقای روحانی باید برای مردم توضیح بدهد که کشور را در چه وضعیتی تحویل می گیرد، البته شخص آقای روحانی هم تاکید داشتند که دولت و مجلس باید به تحلیل واحدهای درباره وضعیت کشور برسند تا بتوانند مشکلات را از سر راه بردارند و برای حل مشکلات کشور نیاز به اجماع ملی است.  

نماینده تهران گفت: درباره ارایه فهرست وزرای کابینه نیز رئیس جمهور منتخب گفت که تلاش می کنیم در روز مراسم تحلیف فهرست وزرا به مجلس ارایه شود.

وی با بیان اینکه این دیدار بسیار مفید و امیدوارکننده بود گفت: انشاءالله این جلسات در تعامل دولت و مجلس مفید باشد.

مطهری در پاسخ به این سوال نمایندگان حاضر در این دیدار از چه گروه هایی بودند، گفت: نمایندگان حاضر از کسانی بودند که قبل از انتخابات گرایش نزدیک به گفتمان آقای روحانی داشتند و در زمانی که آقای هاشمی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد نامه های در اعتراض به این موضوع امضا کردند که البته رسانه ای نشد، بنابراین این افراد کسانی بودند که از قبل به نوعی هماهنگی با تفکرات روحانی داشتند.

 وعده‌های روحانی و درخواست دریافت نظرات پیرامون کابینه

مهدی سنایی نماینده نهاوند نیزبا اشاره به برگزاری جلسه پیش از ظهر شنبه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: جمعی از نمایندگان مجلس که با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند پیشنهاداتی در زمینه نحوه تعامل دو قوه با یکدیگر مطرح کردند و رئیس جمهور نیز بر ضرورت اجماع قوا برای حل مشکلات کشور تاکید کرد.

نماینده نهاوند خاطر نشان کرد: دکتر روحانی نیز در این دیدار یادآور شد که حجم مسائل و کارهایی که دولت با آن روبرو شده انبوه است و بخشی زیادی از دولت منتخب را گرفته است.

وی ادامه داد: دکتر روحانی معتقد است ترکیب رأی کلانشهرها و روستاها نشان می دهد که بیش از 50 درصد مردم در شهر و روستا یک گفتمان را انتخاب و عقلانیت و اعتدال را برای مدیریت کشور ترجیح دادند.

سنایی گفت: دکتر روحانی پیگیری قول های داده شده در روند برگزاری انتخابات را تکلیف شرعی و قانونی می‌داند و تاکید کرد اجرای بسیاری از وعده ها و راه حل مشکلات تنها در قوه مجریه نیست، بلکه نیاز به مساعدت دیگر قوا نیز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور منتخب صحبتی از ارائه از لیست کابینه خود کرد، گفت: آقای روحانی گفت تلاشم بر این است تا روز تحلیف لیست معرفی کابینه را به همراه برنامه به مجلس ارائه دهم، نمایندگان مجلس هم در هفته پیش رو اگر نقطه نظراتی درباره برنامه و کابینه دارند، ارائه دهند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب گفت حل مشکلات کشور نیاز به همراهی و همدلی دارد و مجلس و دولت باید درباره وضعیت کشور و مشکلاتی که موجود است، به یک تحلیل واحد برسند، بنابراین این اجماع ضرورت دارد.

نماینده مردم نهاوند گفت: آقای روحانی تاکید کرد که علی رغم مشکلاتی که وجود دارد با توجه به ظرفیت هایی که در کشور داریم و از اراده جدی که در مسئولان سراغ دارد به حل مشکلات امیدوار است.

سنایی گفت: آقای روحانی همچنین اشاره کرد که اعتقادم این است اکثریت نمایندگان با دولت هم صدا هستند و دولت را یاری خواهند کرد.

به گفته وی علی مطهری، رمضانعلی سبحانی فرد، علی محمد احمدی، غلامرضا تاجگردون و بهروز نعمتی نمایندگان تهران، سبزوار، دهلران، گچساران و اسدآباد از جمله نمایندگانی بودند که در آغاز این دیدار طی سخنانی نقطه نظرات خود را در مورد تعامل دو قوه مطرح کردند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها